شيماء سيف تعتذر للجمهور المغربي والسبب بسمة بوسيل وتامر حسني

  • تاريخ النشر: الثلاثاء، 17 نوفمبر 2020 آخر تحديث: الأربعاء، 18 نوفمبر 2020
شيماء سيف تعتذر للجمهور المغربي والسبب بسمة بوسيل وتامر حسني
مقالات ذات صلة
بسمة بوسيل توجه رسالة لفنانة شهيرة
رد فعل تامر حسني على تشهير زوجته بفنانة شهيرة
يحيى صويص ينفي علاقته بخلاف تامر حسني وبسمة بوسيل

واجهت الفنانة الشابة شيماء سيف انتقاد كبير، بسبب رد فعلها على أزمة تامر حسني وزوجته بسمة بوسيل.
حيث قام الجمهور المغربي، بشن هجوم عليها بعدما نشرت صورة ساخرة شهيرة للفنانة فيفي عبده، وعلقت قائلة: "قومي يا بت سيبي له البيت، واطلبي الطلاق عشان يقولك بحبك يا متهورة".
وخرجت شيماء سيف لتوضح موقفها ، وقامت بتعديل المنشور، وكتبت: "تعديل مخصوص للشعب المغربي الغالي".
وتابعت:" أنا بحب تامر جدا وبحب بسمة جدا واتبسطت وفرحتلهم إنهم رجعوا، وعشان عجبني رد تامر الرومانسي، كتبت البوست ده".
وأضافتك" قال يعني لما هقول كدة جوزي هيدلعني زي ما تامر دلع بسمة ويقولي بحبك يا متهورة وهذا المقصود، ربنا يفرحهم ويسعدهم ويحفظهم لولادهم وتحياتي للشعب المغربي الغالي".

شيماء سيف تعتذر للجمهور المغربي والسبب بسمة بوسيل وتامر حسني
والجدير بالذكر أن تامر حسني كتب رسالة لزوجته رداً على تصريحها بإنفصالهما قائلاً:" بسمة حببتي للاسف انتي مفكرتيش كويس و سلمتي ودنك لشر السوشيال ميديا عشان كان تعليق كلامهم فارغ نسوكي انك عرفتيني وانا مشهور ودي طبيعة شغلي الي عرفتيني عليها وحبيبتني بيها، أزاي وصلوكي للزعل والبعد فترة".
وتابع:" المهم انا مش هزعل منك ولا يرضيني زعلك انتي حبيبتي و ام ولادي .. انا ضهرك وسندك مهما حصل، بس اللي عايز اقوله لعل نكون سبب خير في توعية ناس كتير".
واستكمل تامر رسالته :"ليه لما اي حد بيزعل من حد بيطلع يكتب عليه في السوشيال ميدي طب حتي يكلمه الاول ايه علاقة الناس بعلاقة شخصية بين اتنين ممكن تتحل في التليفون او في زيارة رحيمة ما بينهم وياريتها مشكلة اصلا".
وأضاف:" ربنا جعل ما بينا مودة ورحمة عشان كدا للاسف انتي عرفى ان في ناس في طبيعتهم حب خراب البيوت ومش هنخلص منهم بس انتي اللي هتهلصي من فكرة انك تسمعيهم".
واختتم:" ياريتك تركزي مع طاقة الناس اللي دعولنا ودعوا لولادنا وفغلا انا بشكر كل الناس والفنانين اللس سعوا في الخير لينا.. متهورة بس بحبك".

شيماء سيف تعتذر للجمهور المغربي والسبب بسمة بوسيل وتامر حسني