مي حلمي تهاجم متابعيها برسالة نارية بعد انفصالها

  • تاريخ النشر: الخميس، 13 أغسطس 2020
مي حلمي تهاجم متابعيها برسالة نارية بعد انفصالها
مقالات ذات صلة
فيديو: هل توقع عالم الفلك ميشال حايك وفاة الأمير الراحل صباح الأحمد؟
بكلمات مفاجئة: دانا حلبي تثير الشكوك حول انفصالها عن عبد المنعم عمايري
رضوى الشربيني تحتفل بعيد ميلادها وتكشف عن عمرها الحقيقي

خرجت مي حلمي على متابعيها برسالة نارية شديدة اللهجة انتقدت فيها ردود الأفعال على خبر انفصالها عن الفنان محمد رشاد، ونشر أخبار مغلوطة واتهامها بالتخلي عنه وقت أزمته.

وقالت في خاصية الستوري على موقع إنستقرام في مقاطع فيديو: "يعني وبعدين أنتم ميتقالكوش غير كلمة وبعدين بكل القرف اللي في الدنيا، الواحد يتجوز، يتطلق، أنتوا مالكم أنتوا حاشرين نفسكم في حياتي أكتر مني يعني.. أنا كان قراري صح إني حياتي تبقى بعيد عنكم وإنكم ماتعرفوش عنها حاجة".

وأضافت: "أنتوا حلكم إن حياتي متبانش ليكم وده القرار الصح، أنا كان عندي حق ومحمد كان عنده حق، وعشان التطفل ده وعزة جلال الله كل سكرين شوت هاخدها وأي قلة أدب بتتكتب هاخدها، فيه حاجة اسمها قضايا تشهير بشخصية عامة.. مصر كلها تبعت اللي عمري مشوفتهم في حياتي بيكتبوا تعليقات، ويسألوا بكل تطفل، وأنتم مالكم كل إشاعة وكل كلام نيلة بيتكتب بتقولوا نفس الكلام وتزودوا عليه كمان".

فستان زفاف مي حلمي

 ورداً على ما تردد حول بيعها لفستان زفافها بعد الانفصال عن محمد رشاد، ردت مي حلمي غاضبة: "اللي زاد وغطا يقولوا أصل هي بتتبرع بفستان فرحها وبوست بقاله أسبوع، عشان الذكريات تتمحي، أنتم مالكم، طب ما أبيع 3 أو 4 فساتين علشان الذكريات تتمحي خالص بقى!".

انفصال مي حلمي ومحمد رشاد

وبعد الاتهامات التي وُجهت لها بتخليها عن طليقها، الفنان محمد رشاد بعد أزمته الأخيرة، والتي خرجت مدافعة عنه ومطالبة برفع الظلم في فيديو على صفحتها الشخصية، قالت مي حلمي: " أنتو ا بقيتوا بتفسروا وتتدخلوا في حياة الناس على مزاجكم، واللي يقول أصلها مش أصيلة وموقفتش جانبه وخايفة على بيتها، وشرحنا أربعين ألف مرة ومش مضطرة أشرحه تاني، مش مضطرة أقول حاجة مش عايزة أقولها، المرة دي مش هسكت لو ليا مزاج أقول حاجة هقولها ماليش مش هقولها، لما يجيلي الوقت بمزاجي أعرف حد عني أي حاجة، أنتوا مهتمين تعرفوا حياتنا أكتر مننا.. الناس اللي بتابعني اللي عرفاهم أشكركم أنكم مبعتوش تسألوا عن حاجة، لكن الناس اللي عاملة محامين وإني ست مش أصيلة، أمال طلعت أعيط ليه لو أنا مش أصيلة، حكمت كده ورددت الكلام زي القطيع، آخركم متفرجون ليس إلا وهفضل أأكد على ده".