ابنة ريهام سعيد تخطف الأنظار في أول ظهور لها مع والدتها

  • تاريخ النشر: الإثنين، 23 أغسطس 2021
ابنة ريهام سعيد تخطف الأنظار في أول ظهور لها مع والدتها
مقالات ذات صلة
صورة إبنة ألين خلف في ظهورها الأول تخطف الأنظار من والدتها
ابنة منى زكي تخطف الأنظار في أول ظهور لها بتشابه مذهل مع والدتها
ابنة أحلام تخطف الأنظار في أحدث ظهور لها

خطفت ابنة ريهام سعيد الأنظار بأول ظهور لها مع والدتها، حيث نشرت الإعلامية المصرية مجموعة من اللقطات التي جمعتهما معاً لأول مرة وسط تفاعل كبير من جمهورها، وانتقادات لإطلالة ريهام سعيد.

وظهرت ريهام سعيد وابنتها بإطلالة اعتمدت على اللون الأسود، وأثارت الإعلامية المصرية التساؤلات بكلماتها التي علقت بها على الصورة.

ريهام سعيد وابنتها

ونشرت ريهام سعيد صورتها مع ابنتها، عبر حسابها الشخصي على تطبيق تبادل الصور، انستقرام معلقة عليها بكلمات: "اخترت ابداء حياتي الجديده بصور مع بنتي يمكن عشان هي حته مني يمكن عشان هي جهدي و تعبي و املي في الحياه . كل مره كنت بقع كنت بقوم عشانهم . لاولادي اسفه علي كل لحظه الناس تسببت في الم ليكم بسبب شغلي و الناس الي كلها شر . الي جاي احلي اوعدكوا يوسف و امينه و طارق بحبكوا".

ابنة ريهام سعيد تخطف الأنظار في أول ظهور لها مع والدتها

وأثارت ريهام سعيد الجدل بصورتها مع ابنتها، حيث ظهر الثنائي بملابس سوداء دون ضحك، وهو ما لفت انتباه متابعيه الفنانة المصرية اللذين عبروا عن تساؤلاتهم في تعليقات منها: "ايه الكآبة الي في الصور دي اضحكو شوية دي الحياة حلوة،عموما ربنا يدي كل واحد الي فخاطرو يا رب"، "حلوين بس لو كنتو اختارتو الوان ثانية غير الاسود علشان تكون بداية منورة".

فيما تفاعل عدد كبير من المتابعين مع الصورة في تعليقات منها: "ربنا يحفظهم ويبارك فيهم جميعا ولا يحرمك منهم ولا يحرمهم منك مدي الحياة"، "ربنا يحفظهملك ان شاء الله حياة جديده ومختلفه وسعيدة".

إطلالة ريهام سعيد

ولفتت ريهام سعيد الأنظار بإطلالتها التي اعتمدت فيها على قصة شعر قصير وغرة مستقيمة، كما أثارت الجدل بوضعية التصوير التي اتخذتها هي ابنتها، في إحدى الصور التي أشعلت بها منصات التواصل الاجتماعي، حيث ظهرت الإعلامية المصرية مع ابنتها وهن يجلسن على قدميهن.

ابنة ريهام سعيد تخطف الأنظار في أول ظهور لها مع والدتها

 وتباينت التعليقات على صورة ريهام سعيد وابنتها التي يجلسن فيها ومن بين هذه التعليقات: "غيرتي ملامحك خالص مبقتيش ريهام اللي نعرفها"، "ايه منظرك ده يا ريهام !!! يا خبر كنتي جميلة ، ازاي شوهتي نفسك وبقيتي بالبشاعة دي، لا حول ولا قوة الا بالله"، "كنتي جميله زمان كل سن وله جماله ياريت تعيشي سنك متعمليش زي فيفي عبده اللهم ارزقنا حسن الخاتمه"، "ياريت تركزي في حياتك وولادك وتسيي الإعلام، أو ركزي في التمثيل، المهم سيبك من الإعلام علشان بتبوظي الدنيا جداً".

 وفي المقابل دافع عدد من متابعي ريهام سعيد عنها بعد موجة السخرية التي تعرضت لها بسبب إطلالتها، ومن بين التعليقات التي دافعت عن الإعلامية المصرية: "ليه كده الكلام المقرف اللي انتم بتقولوا ده ما كل واحد علي راحته صوره عاديه زي اي صوره لازم بقي يكون تقليص ومسخره وقله ادب هو انتم يعني مفكرين نفسكو عدلين كل واحد في عيبه كل واحد يخلي في حالله"، "الناس اللى بتتريق دا اسمة قصر ديل ،،،دى ناس محترمة ومتعلمين ومثقفين وولاد ناس البنت ومامتها".

ابنة ريهام سعيد تخطف الأنظار في أول ظهور لها مع والدتها

 كما جاء في التعليقات: "يا جماااعه ايه البهدله اللي انتوا فيها والله عيب تخيلواا حد بيكتبلكم علي صوركم كدا دي قله ذوق ما كل واحد حرررر."، "هو إيه كمية القرف ده الناس بقي وحشين اوووي ولسانهم وحش وأسهل حاجة يعملوها هي الشتيمة والإهانة انا متخيله لما تقرا الكومنتات دي هي واولادها ويزعلو هتاخدو كمية ذنوووب علي وجع قلبهم ده بجد حسبي الله ونعم الوكيل في كل واحد منكم اتسبب في أذية غيرو واستهون بزعلو".