زوجة شقيق طارق العريان تدافع عن أصالة وتحرج طليقته الأولى بهذه الكلمات

  • تاريخ النشر: السبت، 26 ديسمبر 2020
زوجة شقيق طارق العريان تدافع عن أصالة وتحرج طليقته الأولى بهذه الكلمات
مقالات ذات صلة
زوجة شقيق طارق العريان تدافع عن أصالة
رسالة أصالة لإنجي علي زوجة طارق العريان السابقة
أجمل صور أصالة نصري وزوجها طارق العريان

دخلت زوجة شقيق المخرج طارق العريان في أزمة الرسالة التي وجهتها أصالة إليه بعد صورته مع نيكول سمعان التي ارتبط بها مؤخرا.

زوجة شقيق طارق العريان تدافع عن أصالة

ودافعت غادة العريان زوجة شقيق طارق العريان عن أصالة مهاجمة هالة العتال طليقة طارق العريان الأولى بعد أن شاركت الأخيرة منشور انتقدت فيه أصالة.

علقت غادة العريان على المنشور نفسه وكتبت في ردها :" "انتي يا هالة بتكلمي على ابنك طب خلي عندك دم انتي اللي طول عمرك رمياه وضيعتيه وجايه تتهمي اللي  كانت مرات ابوه، والتحريض اللي دايما كنتي بتحرضيه عليها واللي كنتي بتعمليه، نسيتي ان كنتي ناسيه افكرك اصاله اول ماتجوزت طارق حاولت تصاحبك عشان خاطر عمر وانتي عملتي ايه واحده زيك بوظت نفسيه ابنها وجايه دلوقتي تتكلمي". 

وتابعت غادة في ردها معرفة عن نفسها بـ "مرات أخو طارق"، "انا مرات أخو طارق غادة فكراني وياما شوفنا منك ومن اللي بتعمليه اصالة أشرف وأحسن ست طارق اتجوزها لكن هو مالوش في الطيب نصيب كان لازم يفضل معاكي عشان انتي زيه مش واحدة زي اصالة، لمي نفسك يا هالة واوعي تنسي نفسك وتحاولي تشهري نفسك على حساب أشرف وأطيب وأحن قلب في الدنيا اصالة، وهي كانت حرام في عيلة العريان لو خايفة وزعلانة على ابنك جربي كده هو هيرضي ييجي يعيش معاكي؟".  

 زوجة شقيق طارق العريان تدافع عن أصالة وتحرج طليقته الأولى بهذه الكلمات
طليقة طارق العريان تفتح النار على أصالة

وكانت هالة العتال قد وجهت رسالة إلى أصالة هاجمتها فيه قائلة :""دي اول مره ممكن أرد فيها، الصورة قاسيه عليكي ،طيب انا لما كنت بشوف الف صوره، وابني مش موجود فيها،يا تري احساسي كان ايه ؟كان كتر من قاسي كان مقهور ،طيب لما كنتي بتكتبي العايله وابني مش موجود فيها ،احساسه هو كان ايه؟ اولادك عندهم اب، ايمن الذهبي حي يرزق، لكن ابني كان عنده اب واحد بس ،وللاسف مش حقدر اقول تفاصيل ".  

وتابعت :"طيب لما كنا بنحاول نتكلم كان ردك ايه، يا تري قاسي، ولا حنون ذي ما انتي دلوقت ،الجواز والحب والعشره في تفاصيل محديش يقدر يعرفها، طيب مفكرتيش في يوم من الايام ان ممكن الاب يشتري ابنه اللي من دمه، ويرفض الظلم، طيب مفكرتيش ان في نفسيت ولد، ممكن تتدمر ،طيب دلوقت اولادك زعلانين من الكسره ،طيب يتكلموا معه ليه لحد دلوقي، أرجوكي كفاية في اولاد وانا من حقي ادافع عن ابني اللي نفسيته بقيت مش حلوه، من كتر الحرب علي ابوه ،كفايه ،بعد الانفصال اللي كنت بتمني استمرار ليكم وربنا يشهد عليه، بس ده نصيب". 

وتسببت صورة نشرها المخرج طارق العريان في غضب كبير للفنانة أصالة حيث ظهر في صورة تجمعه بنيكول سعفان، والتي تردت أنباء عن زواجهما خلال الفترة الماضية، لتكشف الفنانة السورية عن تفاصيل جديدة لانفصالها عن العريان موجهة له ولأصدقئها رسالة لوم وعتاب.

 ونشرت أصالة الصورة التي جمعت طارق العريان بنسكول سعفان معلقة عليها: "هي أقسى صوره أنا مرقت عليّي منّ بداية قصتي لليوم.. ومنّ وقت شفتها منّ حوالي تلاتين ساعه وأنا قاعده بسّ عمّ حاول صدّق.. فيه شخص بالصّوره كان بمقام وغلاوة روح ونفْسّ .. وااستّ العزيزه الّلي بتشكر على أحلى ليله سهرتها ياترى فعلاً؟ ولّا بسّ تشجيع للظلم والجحود والنكران .. الحقيقه كلكم بتعرفوها من غير ماإحكيها .. الصّوره مو عاديّه .. وموقادره أتجاوزها لأنّه تفاصيلها بشعه جارحه بتقتل فيني حتّى نقطة الأمان الّلي عمّ حاول حافظ عليها على قدّ ماأقدر .. ولوالد ولادي ( آدم وعلي ) غير إنّه اللي بتعمله مو إنساني هوّه عيب .. سامحوني على تصرّفي الّلي مو المفروض يكون .. بسّ ذهولي منّ قدرتهم خلّتني أتجاوز كلّ أنواع الحرص ولغت تفكيري".