منة فضالي توجه رسالة غاضبة لمهاجميها وتهدد بفضحهم: إليك تفاصيل الأزمة

  • تاريخ النشر: الخميس، 03 يونيو 2021
مقالات ذات صلة
أزمة بين محمد رمضان وسمية الخشاب تهدد مسلسل موسى: إليك التفاصيل
بالصور: مجدداً... جمهور منة فضالي غاضب من آخر أزيائها!
منة فضالي تقلل من أهمية أزمة أحمد عز

خرجت الفنانة المصرية منة فضالي عن صمتها، وهاجمت منتقديها، والمتجاوزين في حقها عبر حسابها الشخصي على تطبيق التواصل الاجتماعي من خلال فيديو نشرته عبر صفحتها الشخصية، وجهت لهم فيه رسالة حادة وهددت بفضحهم.

وفي مقطع الفيديو الذي كشفت فيه عن الرسائل التي تلقتها، قالت منة فضالي: "أنا بقالي كتير ما طلعتش لايف، وما بحبش أعمل ده إلا في الضرورة، أنتوا عارفين إننا كفنانين بنتعرض لكلام مش لطيف سواء في التعليقات أو المسجات، بيفتكروا إننا مش بنشوف المسجات والكومنتات، لكن أنا بشوف ده لأني بتفاعل مع متابعيني وبرد عليهم وبكلمهم".

منة فضالي توجه رسالة لبعض متابعيها

 وفي مقطع الفيديو ظهرت منة فضالي وهي تتحدث غاضبة، وقالت: ""كتير ناس بتعمل صور فأنا لازم أتفاعل مع الناس دي اللي بيعملوا مجهود عظيم علشان يعملوا صورة ولا حاجة حلوة بسيطة، لكن مؤخراً بقى فيه حاجة مش مفهومة، طبعا أنتوا عارفين إن في حاجة اسمها مباحث الإنترنت وطبعا عندنا زميلات أخدوا حقهم بالقانون، وفيه ناس أتعمل فيهم حاجات صعبة وفيه ناس اتحبست كتير جدا".

منة فضالي توجه رسالة غاضبة لمهاجميها وتهدد بفضحهم: إليك تفاصيل الأزمة

وتابعت: "أنا ليه بقول الكلام ده، لأن أنا بقالي فترة بتجيلي مسجات أنا بزعل على أهلهم قبل أي شي، بيفضلوا يربوا ويصرفوا على جامعات، علشان يطلعوا كدة,.. بس هما ما بيفكروش إنهم ممكن يتحطوا في نفس الموقف ده، إن حد يغلط في  أختهم مامتهم خطيبتهم!  إن حد بشكل عام يغلط في عرضهم هيعمل إيه وقتها، مابيفكروش ولا ده بقى التفكير السليم إن أنت تدخل تكتب كومنت سافل!".

 قصة أزمة منة فضالي مع متابعيها

بدأت قصة أزمة منة فضالي مع متابعيها بعد أن نشرت الفنانة المصرية صورة عبر حسابها الشخصي على تطبيق إنستقرام ظهرت فيها بإطلالة بحرية مرتدية مايوه باللون الأسود، إلا أنه بمجرد نشر الفنانة المصرية لهذه الصورة انهالت عليها التعليقات التي تضمنت الكثير من الكلمات المسيئة والمتجاوزة، وهو ما أثار غضب الفنانة الشابة ومحبيها ودفعها للرد.

منة فضالي توجه رسالة غاضبة لمهاجميها وتهدد بفضحهم: إليك تفاصيل الأزمة

وعلى ما يبدو أن الأمر لم يقف فقط عند مجرد التعليقات الهجومية على الصورة، وإنما أرسل لها عدد من المتابعين مجموعة من الرسائل الخاصة التي أثارت غضبها.

 منة فضالي خرجت بعد ذلك في مقطع فيديو عبرت فيه عن استيائها الشديد مما تلقته من رسائل وتعليقات، وهددت المتجاوزين في حقها بفضحهم، ومقاضاتهم، مستشهدة بكثير من النجمات اللاتي لجأن لاتخاذ حقوقهن بالطرق القانونية.

منة فضالي  تهدد المتجاوزين

 وهددت منة فضالي المتجاوزين قائلة: "أنا من هنا ورايح   إي حد هيكتب كومنت أو هيبعت مسجات مش محترمة، هنزلها على البروفايل عندي ومش ستوري لكن بوست، وهبلغ عنه وحاخد حقي بالقانون.. لأي حد الكلام بوجهه، ومعنديش أي مشكلة ماتتابعنيش لأن صفحتي لو قررت في يوم أن أنت تغلط.. سواء راجل أو ست لأن فيه ستات برضه عندهم مرض في نفوسهم".

 واختتمت منة فضالي حديثها قائلة: "أنا ليه دخلت دلوقتي لأن الموضوع زاد عن حده، أنا كنت بعمل بلوك لكن مش هعمل بلوك وهفضحهم، وأنا مش حتأذي اللي حيتأذي هو أنتوا خصوصا بقى لو حد متجوز ولا أهله عندي.. أنا حذرت وبراحتكم".

منة فضالي توجه رسالة غاضبة لمهاجميها وتهدد بفضحهم: إليك تفاصيل الأزمة

 فيديو منة فضالي أكسبها الكثير من التفاعل والتضامن من عدد كبير من متابعيها، واللذين عبروا عن استيائهم مما أعلنت عنه مقدمين لها الدعم بكلماتهم في تعليقات منها: "والله عندك حق الناس بقت قلة الادب عندهم حاجة عادية والاحترام بين الناس بقى عمله نادرة".