بينهما يسرا وليلى علوي: نجوم الفن يحتفلون بعيد ميلاد وحيد حامد

  • تاريخ النشر: الأربعاء، 01 يوليو 2020 آخر تحديث: الخميس، 02 يوليو 2020
بينهما يسرا وليلى علوي: نجوم الفن يحتفلون بعيد ميلاد وحيد حامد

احتفل عدد من نجوم الفن بعيد ميلاد السيناريست وحيد حامد، أحد أهم مؤلفي الأفلام المصرية، ووجهوا له رسائلهم وأمنياتهم من خلال صفحاتهم على مواقع التواصل الاجتماعي.

 من بين النجمات اللواتي احتفلن بعيد ميلاد المؤلف الكبير كانت النجمتان يسرا وليلى علوي، وفي حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور إنستقرام، كتبت يسرا كلماتها لوحيد حامد قائلة: "كل سنة وانت طيب يا حبيبي و سندي وعشرة عمري.. كل سنة وأنا واثقة إنك دايما خط دفاعي الأول وقت الشدة والأزمات، كل سنة وانت حقيقي لإنك دايما كنت صاحب نصيحة حق من غير تشويه ولا تزيين، كل سنة وانت قيمة وقامة للفن وبيك شوفنا المستقبل في أفلامك وكتاباتك.. أنا فعلا كنت محظوظة إني شاركت في أعمال أقل ما يقال عنها إنها عظيمة وبشكر ربنا على ده لأنه سبب أساسي في نجاح مشواري هو إنك كنت معايا.. بحبك وكل سنة وانت منور حياتنا".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

كل سنة وانت طيب يا حبيبي و سندي وعشرة عمري.. كل سنة وأنا واثقة إنك دايما خط دفاعي الأول وقت الشدة والأزمات، كل سنة وانت حقيقي لإنك دايما كنت صاحب نصيحة حق من غير تشويه ولا تزيين، كل سنة وانت قيمة وقامة للفن وبيك شوفنا المستقبل في أفلامك وكتاباتك.. أنا فعلا كنت محظوظة إني شاركت في أعمال أقل ما يقال عنها إنها عظيمة وبشكر ربنا على ده لأنه سبب أساسي في نجاح مشواري هو إنك كنت معايا.. بحبك وكل سنة وانت منور حياتنا. #وحيد_حامد ‏#Youssra #يسرا

A post shared by Youssra يسرا (@youssra) on

 أما ليلى علوي فهنأت وحيد حامد بصور من أعمالهما معاً وعلقت عليها قائلة: "عيد ميلاد الصديق .. الرمز والنجاح والكفاح والاسم الكبير .. وحيد حامد مش مجرد كاتب سيناريو شديد الحساسية ولا مؤلف له تاريخ وأعمال اتخلدت في تاريخ الفن المصري لكن كمان هو مواطن مصري غيور وشخص مهموم طول حياته ببلده ووطنه وأبناء وطنه. كان من حظي الكبير إني اشتغلت معاه أربعة أعمال كلها أعمال مهمة ومحطات ليها علامات مميزة في مشواري من أول كل هذا الحب مرورا بالمساطيل ثم المسلسل الأهم العائلة والفيلم الأقرب لقلبي اضحك الصورة تطلع حلوة .. كل سنة وانت طيب يا أستاذ تعيش وتكتب وتفكر وتمتع الملايين بفنك الراقي".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

عيد ميلاد الصديق .. الرمز والنجاح والكفاح والاسم الكبير .. وحيد حامد مش مجرد كاتب سيناريو شديد الحساسية ولا مؤلف له تاريخ وأعمال اتخلدت في تاريخ الفن المصري لكن كمان هو مواطن مصري غيور وشخص مهموم طول حياته ببلده ووطنه وأبناء وطنه. كان من حظي الكبير إني اشتغلت معاه أربعة أعمال كلها أعمال مهمة ومحطات ليها علامات مميزة في مشواري من أول كل هذا الحب مرورا بالمساطيل ثم المسلسل الأهم العائلة والفيلم الأقرب لقلبي اضحك الصورة تطلع حلوة .. كل سنة وانت طيب يا أستاذ تعيش وتكتب وتفكر وتمتع الملايين بفنك الراقي. #وحيد_حامد #ليلى_علوي #كل_هذا_الحب #المساطيل #العائلة #اضخك_الصورة_تطلع_حلوة

A post shared by LailaElouiOfficial (@lailaelouiofficial) on

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار