انتقادات لميار الببلاوي بسبب هاتفها المحمول وهكذا ردت

  • تاريخ النشر: الأربعاء، 15 يونيو 2022
مقالات ذات صلة
هكذا ردت أصالة على انتقاد ابنتها لها!
تدهور الحالة الصحية لميار الببلاوي وابنها: أسألكم الدعاء
انتقادات لهند القحطاني بعد قراءة الفنجان وهكذا ردت

أثارت الفنانة المعتزلة ميار الببلاوي، جدلا بسبب إعلانها كسر شاشة هاتفها المحمول، عبر حسابها الرسمي على فيسبوك، لافتة إلى رغبتها في تصليحها دون التورط في دفع ثمن كبير.

انتقادات لميار الببلاوي بسبب كسر شاشة هاتفها: مجرد شاشة

شاركت ميار الببلاوي منشورا كشفت فيه أنها كسرت شاشة هاتفها بالخطأ، بسبب قلقها على نجلها وحالته الصحية، وقالت: "معلش يا جماعة  موبايلي جاب شاشة الحمد لله على كل شيء  وحاولت انقل الداتا من صور وفيديوهات بس قدر الله وما شاء فعل  اللي هيتواصل معايا فقط خطى اتصالات اللي شغال".

تابعت ميار الببلاوي: "ولو حد يعرف  شاشة الشامسونج الفيليبو اللي بيتفتح دا بكام يا ريت يقول لي بس براحة عليا ونبي قلبي مش مستحمل بس بقول فدا ابني  أنا أصلا أعصابي تعبانة من خضتى عليه وقلة النوم طار من إيدي  وقع على البورسلين محطش منطق".

واسترسلت ميار الببلاوي في منشور آخر: "ناس كتير كتر خيركم كلكم بعتوا لي بيقولوا لي أسعار مختلفة بصوا الخط الأسود دا عمال يكبر والنقطة الخضرا اللي على الطرحة دي الكسر منور أخضر كده راحت صح مفيش أي حل تتصلح طب هتقعد كده قد إيه لحد ما يقطع النفس خالص لسه في حاجات بنقلها".

وجه أحد متابعي ميار الببلاوي انتقادا لها قائلا إن ظروف بعض المتابعين بسيطة ولا تسمح لهم بإصلاح كل التلفيات التي يتعرضون لها وقال: "يا دكتورة الأمر ليس كيمياء، مجرد شاشة تم كسرها، نحن أناس بسيطة، وعلى باب الله إذا كان معنا ثمن التصليح صلحنا ولو لم يكن معنا تركناها على الله حتى يفرجها".

من ناحيتها انفعلت ميار الببلاوي بعد توضحيها أن هاتفها الخليوي ليس في الضمان، قائلة: "طيب أنت حر وأنا كمان أرزقية إيه عرفك إني معايا ثمن تصليحها دلوقت وبعدين أنا ست أوفر مش عاجب حضرتك لا تتابعني يا فندم".

تابعت ميار الببلاوي: "أنا لما ببقى متضايقة بجري على الفانز بتوعي لأني ما ليش حد وهما اتعودوا عليا وبيساعدوني في أي حاجة وبيواسوني لو زعلانة وبيشجعوني لو نجحت في حاجة وبيحذروني لو غلطت في حاجة هما أهلي اللي عمري ما قابلتهم بس في ضهري ونعمة من ربنا حبهم وخوفهم ودعمهم ليا ريح نفسك".

ميار الببلاوي توضح محبتها لمعجبيها: أنقذتوني وأنا بين الحياة والموت

أوضحت ميار الببلاوي أنها تحب معجبيها، مشيرة إلى أن دعاءهم أنقذها في وقت سابق من أزمة صحية تعرضت لها في أمريكا قبل نحو عام أو أكثر.

وكتبت ميار الببلاوي: "بجد هو أنا أوفر لما بجري عليكم لما يحصل لي حاجة لما ببقى زعلانة أو فرحانة أو تعبانة ما أنا بحبكم أوي من غير ما أشوفكم ودعائكم بيفرق معايا دا بفضل دعاء أمي ودعائكم ربنا نجاني وأنا بين الحياة والموت في أمريكا أنتم بتهونوا عليا وحدتي وبتطبطوا على قلبي مدفياه بيكم حتى لو بيننا عالم افتراضي مش هزعل قولوا لي لو أنا أوفر وأنتم بتزهقوا مني لأن المسدج دي خوفتني الصراحة صباحكم رزق وهنا وكلنا على باب الله".

وانقسم الجمهور بين رأيين تجاه ميار الببلاوي، حيث قال البعض إن هناك بعض المنشورات التي لا داعي لها والتي تثير حنق وغيرة البعض عليها بلا داعي.

شاهدي أيضاً| ميار الببلاوي تكشف عن مرورها بأزمة نفسية وخلافات مع زوجها

وكشف البعض عن استيائهم من منشور الهاتف، إذ أكدوا أن ثمنه الغالي يوحي بأنها تستطيع إصلاحه بكل سهولة ولا داعي لتصدير شعور بعدم امتلاك المال الكافي.

بينما أكد آخرون أنهم يكنون الحب والاحترام لميار الببلاوي ويحبون أن تشاركهم بكل خواطرها وكل منشوراتها التي ينتظرونها.