فجر السعيد تتهم سمية الخشاب بالغرور بسبب سناب شات وتنهي متابعتها: بلوك

  • تاريخ النشر: الأحد، 25 يوليو 2021
مقالات ذات صلة
سمية الخشاب تتهم جورجينا رودريغيز بتقليدها وتوجه لها رسالة خاصة
فجر السعيد
إتيكيت السناب شات

هاجمت الإعلامية الكويتية فجر السعيد، الفنانة المصرية سمية الخشاب بسبب تصرفاتها التي لم تنل إعجابها عبر تطبيق سناب شات، حيث اتهمتها بالغرور وحب الذات.

فجر السعيد تهاجم سمية الخشاب

وعبر حسابها على فيسبوك، وجهت فجر السعيد رسالة شديدة لسمية الخشاب بسبب رقصها وتصويرها لفيديوهات، اعتبرتها فجر السعيد غير مناسبة لها.

وقالت فجر السعيد في رسالتها: "الصدفه قادتني الى حساب الفنانه سمية الخشاب في سناب شات وبديت اتابعها من باب الفضول وكونها نجمه مهمه قلت اتعرف عالجوانب المختلفه في شخصيتها بعيداً عن التمثيل … وأكتشفت بأن هناك سوء فهم قوي عندها عن فكرة السناب.. أتصور أنها تعتقد السناب هو مراية كل شويه تبص على نفسها  فيها آنا حلوه .. شعري حلو … بعرف أعمل بوز البطه والا لأ".

تابعت فجر السعيد في رسالتها لسمية الخشاب: "لا يا حبيبتي إنتي فاهمة الموضوع غلط السناب شات برنامج  سوشيال لايف يستعرض فيه المشتركين يومياتهم ليكون هناك تواصل إجتماعي … ياسميّه حتى الفاشنيستات مبيعملوش اللي إنتي بتعمليه …ليه بس كده ….مين اللي فهمك السناب غلط… الفاشنستات اللي رزقهم على السناب  مبيعملوش اللي انتي بتعمليه وبينوعوا".

أكملت فجر السعيد: "يوم يتصوروا ويوم يعرضوا ملابس ويوم يعلموا الناس ازاي تحط مكياج ويوم ياخذوا  الناس معاهم جوله في المطاعم ومنيوا الأكل وايام كثيره بيتكلموا .. مثلاً يتخانقوا مع بعضهم او يلقحوا على بعض بالكلام وكله في إطار التنويع والسوشيال لايف".

تابعت الإعلامية الكويتية: "مو معقوله حبيبتي كل السنابات نشوف سميه وعيون سميه وحواجب سميه وهم بيرقصوا ورقبة سميه وهيا بتتكسر من الطرب… وجمال ودلع سميه… اسبوع اتابعج ماشفت الا عيون سميه وشفتيف سميه وشعر سمية ….كل يوم كل يوم كل يوم كل يوم كل يوم كل يوم كل يوم كل يوم …صعبة".

واختتمت فجر السعيد رسالتها لسمية الخشاب معلنة إنهاء متابعتها لها عبر سناب شات: "بلوك".

This browser does not support the video element.

الجمهور يعلق على رسالة فجر السعيد لسمية الخشاب

لاقت رسالة فجر السعيد لسمية الخشاب، تفاعلا كبيرا عبر حسابها على فيسبوك، حيث انقسم المعلقون بين مؤيد لفجر في رؤيتها وبين معارض.

وتلقت فجر السعيد تعليقا انتقد رسالتها حيث قال صاحبه: "فجر انتي زولة فارغة بس ما عندك موضوع فالحة في نقد الناس اتلهي بنفسك سمية ح تفضل احلى نجمة وغصب عنك كل يومين تطلعي بشيء جديد فاكرة نفسك ح تتصدري مثلا اتلهي يا شيخة".

وانتقد آخر تعليق فجر السعيد على تصرفات سمية الخشاب: "معلش مع احترامي لرأيك مع انه ميفرقش معايا بس هي فاتحه السناب ع باقه حضرتك والا لاقطه نت من روتر بيتكم والا حتي بتشحن الفون من باور بانك سيادتك أنتشي مالك ما تعمل اللي تعمله هو الفراغ فعلا انك تسمحي لنفسك وانتي فسله ف المجتمع أنك تدي مساحه لنفسك تنتقضي وشايفه ليك حق وحريه ف كده يخرب بيت الفيس بوك والسوشيال ميديا اصلا اللي سمحت لاشكالك انهم يطلعوا عقدهم ع المجتمع بالمنظر ده".

بينما قال المؤيدون لفجر السعيد: "هي اتهبلت يا استاذة فجر شوية تقلد فيفي عبده و شوية تعمل مغربية عشان ترضي الحبيب الغالي بتاعها في الاخر كل ما تكبر تجنن و لسه حنشوف منها"، انتقادك دايما هادف يا استاذه فجر بجد ومحترمه بتوصلي الي عاوزاه بشكل لطيف".

ولكن أغلب الردود جاءت منتقدة لفجر السعيد، معتبرين رأيها في سمية الخشاب رأي غير مهني ولا يصح أن يخرج من إعلامية.

ومؤخراً أشعلت الفنانة سمية الخشاب تطبيق تبادل الصور، إنستقرام، بجلسة تصوير جريئة ظهرت فيها مرتدية الروب وتستلقي على سرير داخل غرفة نوم، لتثير الفنانة المصرية الجدل بإطلالتها.

وظهرت سمية الخشاب في إطلالتها مرتدية روب أبيض مطرز بنقوش ذهبية، كما اعتمدت على تسريحة شعر ويفي مفرود ومكياج جريء زاد من جرأته اختيارها للون أحمر شفاه أحمر صارخ، وعلقت الفنانة المصرية على الصور التي نشرتها عبر حسابها الشخصي على تطبيق انستقرام وكتبت: "الجمال الجقيقي هو أنت تكون حقيقي وتشبه نفسك".