شريف منير يثير غضب الجمهور بتعليق على صورة تجمعه بأحمد السقا وأحمد رزق

  • تاريخ النشر: الإثنين، 31 أغسطس 2020
شريف منير يثير غضب الجمهور بتعليق على صورة تجمعه بأحمد السقا وأحمد رزق
مقالات ذات صلة
آسر ياسين بصحبة أولاده لأول مرة في افتتاح الجونة السينمائي
سمير صبري بدون باروكة لأول مرة ويحرج المذيعة بهذا السؤال!
بعضهن تم ترحيله: فنانات تحاصرهن تهمة خدش الحياء العام بسبب فيديو

أثار شريف منير غضب الجمهور وتساؤلاتهم، بعد نشره صورة، في حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور، إنستقرام، ظهر فيها وهو يتوسط كل من الفنانين أحمد رزق وأحمد السقا، إلا أنه كتب عليها تعليق غامض أثار تساؤلات الجمهور وغضبهم.

وكتب شريف منير على الصورة تعليق مفاجئ، لا علاقة له بمضمون الصورة المنشورة جاء فيه: "آدي يا سيدي الفنانين .. عايشين في الفتّه .. وبيصيفوا .. ولا حاسين بالناس ولا حاسين بحاجة .. وسايبين الناس في الحَرررر و القرف .. حرام عليكم .. حِسّوا بالناس .. حسبي الله ونعم الوكيل فيكم يا فنانين"، في إشارة منه لانتقادات البعض أو سخريتهم من صور الفنانين.

 وأغضب تعليق منير جمهوره، واعتبروه "جر شكل"، معبرين عن تساؤلاتهم في التعليقات ومنها: "إيه يا عم جر الشكل ده، أنا كنت بحبك بس سوري دي طريقة مستفزة جداً"، "كلنا وقفنا جنبك لما اتعرض لقلة ادب من تعليقات سفلة ... بس مش معني كدة تقعد تتريق علي الناس - كدة اسمها زيطة مش مناسبة لسنك".

 صور شريف منير

وبعد التعليقات الرافضة لما كتبه شريف منير، والتي وصفها متابعه بـ"مبالغ فيها"، ولا مبرر أو سبب لها، رد منير في تعليق له كتب فيه: "كل الناس إللي شتمت أو مُستفزة من كلامي و مش طيقاني .. أنا مبسوط جداً منهم .. لإنهم بيدّوني فرصة عظيمة أنضّف بيها صفحتي من القاذورات و السفالة إللي بيقولوها".



وأضاف: "أنا بتّريق على نفسي .. أنا طبعاً حُر .. بس المقصود إني أفلتر زبالة البشر من الحاقدين أصحاب النفوس الشريرة ..
أما الناس إللي شتمت بألفاظ خارجة .. فمعروف عني .. سكرين شوط ثم بلاغ لمكتب النائب العام و أريح دماغي .. والمباحث يجيبوهم براحتهم ووقت ما ربنا يأذن ..إوعوا تفتكروا إني بزعل أو بتنرفز .. إطلاقًا ..تحياتي للمحترمين ( بس ) . جمهوري الحبيب المحترم".