الموت يفجع أحمد مكي وشقيقته إيناس

  • تاريخ النشر: الأربعاء، 15 نوفمبر 2023
الموت يفجع أحمد مكي وشقيقته إيناس

نعت الفنانة المصرية إيناس مكي، شقيقة الفنان أحمد مكي، وفاة خالتها، وذلك من خلال حسابها عبر موقع تبادل الصور والمقاطع المُصوّرة إنستغرام.

إيناس مكي تنعى خالتها

شاركت إيناس مكي مقطع مُصوّرة ظهرت خلاله برفقة خالتها، وأرفقته  بتعليق قالت خلاله: "الوداع خالتي الحبيبة... خالتو حنان... الله يرحمها ويحسن إليها ويدخلها فسيح جناته ويحتسب مرضها وتعبها في ميزان حسناتها يا رب العالمين".

الموت يفجع أحمد مكي وشقيقته إيناس

من ناحيته، لم يُشارك أحمد مكي خبر الوفاة عبر أي من حساباته على مواقع التواصل الاجتماعي. يُذكر أنه سابقاً كانت إيناس مكي قد تحدثت خلال لقاء تليفزيوني، عن  علاقتها بشقيقها أحمد مكي، قائلة: "يا خوانا ارحمونا..أنا مدركة إن في حاجة اسمها ضريبة الشهرة لأن أنا بنت المهنة من ٢٦ سنة. فطبيعي إن انتي لو اسم مشهور وأخوكي نجم ميغا ستار لازم الناس هتفضل تهري وتحكي وترغي في نفس الكلام... طلّعونا متخانقين... طلّعونا واخدين قرار إننا منشتغلش تاني مع بعض... طلّعونا إن في بينا مشادة... لا ده ضهري وسندي ورجلي في الدنيا".

من ناحية أخرى، نشر أحمد مكي، مؤخراً، أول تعليق له على أحداث فلسطين، وقال مكي في مقطع الفيديو: "وعد الله حقاً وعمره ما يخلف بميعاد أبداً، إحنا لازم ناخد بالأسباب دلوقتي لان الوقت حساس يا تاخد طريق الله يا تاخد طريق الشيطان".

 وتابع مكي خلال الفيديو موجهاً رسالته لمتابعيه قائلاً: "لو قاعد في بيتك وعندك شقة في بيت العيلة ودخل عليك مجموعة بلطجية وضربوك قدام مراتك واغتصبوا مراتك وخدوا فلوسك وعيالك استباحوا البيت، هل تقف تتكلم وتندد هل ده وقته الكلام ده، وهو لما يجتمع العيلة اللي في البيت يقعدوا يشتموا وينوحوا فيهم هل ده كافي، البلطجي معروف لازم يسحق ويباد".

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار