زينة لأحمد عز:" استرجل ولم نفسك وكفاية رخص

  • تاريخ النشر: الإثنين، 20 يوليو 2015 آخر تحديث: الإثنين، 07 فبراير 2022
زينة لأحمد عز:" استرجل ولم نفسك وكفاية رخص
بعد الحوار الذي أجراه النجم المصري أحمد عز في إحدى الصحف المصرية بعد حكم المحكمة الصادر بحقه، أنكر فيه مرة جديدة أبوته لتوأم الفنانة زينة وأقسم أنّه لم يتزوّجها وأن ولديها ليسا ولديه. 
 
خرجت زينة عن صمتها بعد أن كانت قد قررت عدم الرد عليه مرة أخرى، إلا أن كلامه هذا استفزها كثيراً واضطرها إلى الرد عبر كلمات كتبتها عبر حسابها الخاص على موقع التواصل الاجتماعي إنستغرام قالت فيها: 
 
"أسفه لجمهوري الغالي اللي وعدته إنى مش هذكر المدعو ده تاني بس كمان أنا مش هسكت لأي كلمة تتقال". 
 
وأضافت "دي رسالة مني رداً على البيان المسمى بحوارات صحفية للمدعو أحمد عز أحب أقوله، مش لأن فيلمك فشل والناس مش طايقه تشوفك، لأنك ببساطة تصرفاتك لا تمت للرجولة بصلة". 
 
"أحب أقولك أسترجل وبطل تجيب اسمي واعرف أن في حكم محكمة وتحترمه غصب عنك لأنه حكم رجع لولادك حقهم، وبكره يكبروا ويعرفوا إنك حتى ماتستهلش تكون بني آدم... لم نفسك وكفاية رخص وابعد عننا بكدبك الرخيص، وبدل ما تروح نشتكي وتعيط في كل مكان وتعمل شكاوى وتشغل ناس بكدبك احترم حكم المحكمة، أو هات دراعك ناخد منه شوية دم نعمل التحليل D.N.A  ده لو عندك أصلاً".
 
وأنهت زينة ردها بجملة: "ولاد عز مش هما سبب فشل "ولاد رزق".. والمرة الجاية لو فتحت بقك علينا تاني أنا وولادك انتظر المفاجأة في الوقت المناسب كالعادة..وأخيراً وأنا عارفه إنه صعب أحمد عز حاول تكون محترم، وأخيرا والحمد لله ربنا ظهر الحق وجاب لنا حقنا ابعد عننا بقى وحسبي الله ونعم الوكيل".