كارمن سليمان ترد على إقحامها في أزمة لقب صوت مصر

  • تاريخ النشر: الخميس، 17 أغسطس 2023
كارمن سليمان ترد على إقحامها في أزمة لقب صوت مصر

علقت الفنانة المصرية كارمن سليمان على تصريحات زوجها الملحن مصطفى جاد وإقحامها في أزمة لقب صوت مصر، معتبراً أنها الأحق باللقب عن جدارة.

كارمن سليمان تعلق على تصريحات زوجها

وأوضحت كارمن سليمان أن الجمهور هو من يستطيع ان يحكم ويعطي هذا اللقب، مؤكدة أنها لا تهتم بهذه الألقاب وأن الأكثر أهمية بالنسبة لها هو حب وتشجيع الجمهور.

وتابعت: " صوت مصر الجمهور هو اللي بيتكلم فيه مقدرش أقول مين صوت مصر لأنه بيروح وييجي، وطالما الجمهور بيحبك وبيشجعك ده أهم حاجة، وموضوع الألقاب بالنسبة ليا مش مهم".

وحول سبب ابتعادها عن التمثيل خلال الفترة الأخيرة، أشارت إلى ان حبها للغناء السبب إلا أنها لا تمانع المشاركة في أعمال تناسبها إذا عرضت عليها.

وقالت: "مشغولة بالغناء علشان كده بعيدة عن التمثيل، أنا بحب السينما والتمثيل ولكن مقدرة قد إيه التمثيل متعب". وأضافت: "الغناء موهبتي اللي مولودة بيها والتمثيل بحبه، وأكيد لو أتعرض عليا حاجة أقدر أعملها مش هرفض".

زوج كارمن سليمان يثير جدلاً حول لقب صوت مصر

يذكر أن الملحن مصطفى جاد، زوج كارمن سليمان أقحمها قبل أيام في الأزمة التي اشتعلت بين جمهوري شيرين عبد الوهاب وأنغام حول الأحق بلقب صوت مصر.

وكشف الملحن الغنائي أن كارمن سليمان تستحق لقب صوت مصر النسائي الأول بجدارة وعن استحقاق خلال سنين قليلة مقبلة، معتبراً أن ذلك رأيي ولا يجب أن يخوض أزمة مع الجمهور لذلك.

وكتب عبر حسابه الشخصي على موقع فيسبوك: "تتفقوا أو تختلفوا معايا مش مشكلة.. ده مش بس رأيي ده توقع لمستقبل صوت مصر النسائي الأول بجدارة وعن استحقاق خلال سنين قليلة قوي جاية.

وأضاف مصطفى جاد: "أنا مش بس ملحن أنا Music Producer وعندي رؤية ومشروع والموضوع بالنسبالي معطيات ومؤهلات وشغل سنين ونتايج ومسؤولية واحترام للموهبة.. اللي مش شايف ده دلوقتي هيشوفوا بعدين ومش عيب أنك تكون معندكش الرؤية دي بس العيب أنك تدخل في خناقة معايا عشان رأيي مش عاجبك"

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار