صلح تامر حسني وأحمد السقا بسبب أشرف عبد الباقي

  • تاريخ النشر: الخميس، 03 ديسمبر 2020
صلح تامر حسني وأحمد السقا بسبب أشرف عبد الباقي
مقالات ذات صلة
زوج درة يحتفل بعيد ميلادها في حفل مفاجئ
ابن شاروخان الوسيم يخطف الأنظار من والده
حسن الرداد لـ نادية الجندي: أتمنى أمثل قدامك

خلال حفل مهرجان القاهرة السينمائي لدورته الـ42 قام النجم أشرف عبد الباقى بطلب صعود النجم تامر حسني على مسرح .
وعندما سأل عبد الباقى تامر عن سر غيابه عن المهرجانات قال ممازحاً إنه كان فى خلاف مع أحمد السقا على الفضائيات.
وسارع تامر إلى النزول إلى مكان جلوس أحمد السقا بين صفوف الحضور وقام بإحتضانه ويتصالحان على خلافاتهما السابقة.


وكان خلاف وقع مؤخراً بين النجمين تامر حسني وأحمد السقا بسبب أزمة أثارها فيلم "الفلوس" على الرغم طرح الفيلم منذ أشهر.
وكانت البداية مع تصريحات السقا أثناء حلوله ضيفاً فى برنامج "السيرة" مع الإعلامية وفاء الكيلانى.
وقال السقا خلال الحلقة أنه شعر بالاستياء من تامر بسبب مشاركته معه فى فيلم الفلوس كضيف شرف، ورغم ذلك كانت المفاجأة تصدر صورته واسمه على بوستر العمل كبطل للفيلم مما أضره.
وتابع السقا أنه تحدث إلى تامر وقتها إلا الأمر لم يتغير، وكأنه لم يهتم حسب تصريحات السقا، الذي غضب وقتها، لأنه يعتبره تامر أخ ولم يكن يتوقع هذا الأمر .
ورد تامر على السقا عبر حسابه بموقع التواصل الاجتماعي انستجرام قائلاً:"حبيبي وأخويا وصديق العمر ونجم الدنيا كلها أحمد السقا، كنت أتمنى أنك تكلمني بيني وبينك لو كنت زعلان من أي حاجه غلط، إن الحاجات دي لايمكن تفوتك وأنا كنت أتمنى مكتبش الكلام ده هنا، بس علشان بعد كلامك في التلفزيون الجمهور الكريم بقى ليه حق إنه يفهم الصح".

وتابع تامر حسني: "عشان أفكرك بس.. أنت كلمتني وقولتلي في خبر في موقع وعليه صورة افتراضية للفيلم وكاتبين أنك بطل في الفيلم، وأنا رديت عليك إن دي اجتهادات صحفية، والصورة من تصميم المحبين اللي أكيد فرحوا بالخبر إننا مع بعض".
وأضاف تامر حسني: "وأنا شرحتلك ده من سنة وأتكلمنا بعدها مرتين، مرة عيدت عليك في عيد ميلادك والثانية بخصوص برنامجك، لو كنت لسه زعلان كنت هتقولي ساعتها الفيلم بقاله سنة يا أحمد، أخيرا بقى مستحيل الشركة تروج أو أنا أفوت أو أسمح باستخدام أسمك كبطل في الفيلم وأنت مش فيه"
واختتم تامر حسني: "وبعدين يا حج أحمد لما أنا جيتلك مسلسلك حصل اجتهادات كتير من محبينك الكرام، شوية يقولوا المسلسل بطولتنا وشوية يقولوا لا ده ضيف شرف بس، وأنت عارف أنا عمري ما عملتها وطلعت ضيف شرف غير ليك، ده أنت طلبتني أجي أصور الساعة 8 الصبح كنت عندك في نص ساعة، عشان فكرة طلعت في دماغك فجأة وجيت لإنك غالي عندي أوي أوي فوق ما تتصور".