مؤلف أغنية حلوة البدايات يقنع عمرو دياب بغناء الراب

  • تاريخ النشر: الخميس، 01 أكتوبر 2020
مؤلف أغنية حلوة البدايات يقنع عمرو دياب بغناء الراب
مقالات ذات صلة
مفيد فوزي: لا أحب عمرو دياب ورسالتي إلى عادل إمام مفيش وقت!
إيهاب توفيق عن خلافه مع عمرو دياب: مفيش ود بينا وفي غيرة في التعامل
عمرو مصطفى يرد على متابعة طالبته بالتشبه بـ عمرو دياب: أنا بحترم سني

كشف الشاعر خالد تاج الدين عن محاولات لإقناع عمرو دياب، بغناء الراب، موضحاً أنه بعد أغنيته التي قدمها بمؤخرا والتي قُدمت بالنوع الغنائي، الراب، بعنوان "يخربيتك زن"، تواصل معه الهضبة وهنأه عليها.

 وقال خالد تاج الدين، خلال لقاءه، مع برنامج "لايت شو" على قناة الحياة، إنه سيحاول إقناع الهضبة بغناء الراب، وكشف عن بداية إتجاهها لغناء الراب قائلاً: "أنا بسمع من زمان راب، لحد ما بنتي سمعتني ناس بتغني راب كويس، فقررت أجرب أدخل في المجال ده.. أنا بدأت بأغنية شكسبير، وبعدها قدمت أغنيتي يخربيتك زن، لأني حبيت أتكلم عن حاجة بتمس الشباب، ولقيت الشباب كله بيتكلم عن زن البنات".

وأضاف: "والله عايز أقنع عمرو دياب يغني راب، عايز أشوف لسة الموضوع ده، أول ما الأغنية نزلتها اتصل بيا وقالي هتنافسني بقى ولا إيه. كان بيهزر طبعا عمرو حبيبنا كلنا".

وقدم خالد تاج الدين مع عمرو دياب العديد من الأغنيات التي كتبها له منه أغنيات: ليلي نهاري، قصاد عيني، وماله، قدام عيونك، وفهمت عنيك، لفيتها بلاد، وكان آخر ما كتبه للهضبة أغنية حلوة البدايات في ألبوم يا مسهرني. 

خالد تاج الدين

وبسؤاله عن محمد فؤاد، قال خالد تاج الدين: "محمد فؤاد كسول أوي، عنده كل حاجة، عنده صوت وعنده الاستوديو بتاعه، يعني لو قرر كل يوم يعمل حاجة أو يعيد أغنية قديمة بس بصوته، هيعمل كل يوم أعنية فليه الكسل ده".

عمرو دياب

طرح الفنان عمرو دياب كليب أغنيته الأخيرة، أماكن السهر، ضمن الحملة الإعلانية لإحدى شركات المياه الغازية، وظهرت الفنانة دينا الشربيني كبطلة الكليب، ليحقق الكليب انتشاراً واسعاً بسبب إظهار كل من الشربيني والهضبة حبهما في لقطت سحرت جمهورهما.

وتصدرت الفنانة دينا الشربيني التريند، خلال الساعات الماضية،  بعد اللقطات التي ظهرت فيها مع الفنان عمرو دياب في كليب أغنيته الأخيرة، أماكن السهر، وتفاعل الجمهور معها.

وتفاعل الجمهور مع اللقطات المنتشرة، ونشروا الصور التي تجمع دينا الشربيني مع الهضبة معبرين عن إعجابهم بعلاقاتهم ومن بين التعليقات: "ياريت دينا الشربيني توصفلنا هي عملت ايه عشان تخلي عمرو ي show love كل شويه كدة و يطلعها معاه ع المسرح و بعدين دلوقتي كليب و تبقي هي موديل غير الصور غير اعترافه الدايم انه بيحبها ف حقيقي محتاجين نقعد معاها نفهم، الراجل وشه مرتاح و هو بيغني كده".