إيمان العاصي تكشف سر قرار اعتزالها

  • تاريخ النشر: الأحد، 30 أبريل 2023
إيمان العاصي تكشف سر قرار اعتزالها

كشفت الفنانة إيمان العاصي سر اختفائها لعدد من السنوات بعد نجاحها في فيلم مسجون ترانزيت وحديث البعض عن اعتزالها في هذه الفترة، موجهة نصحية لابنتها حول الزواج.

إيمان العاصي تكشف سر اعتزالها

وأوضحت إيمان العاصي في لقاء تلفزيوني لها إلى أنها بعد نجاح مسلسل حضرة المتهم أبي شاركت في فيلم مسجون ترانزيت وكانت تبلغ من العمر تسعة عشر عاماً، وأصبح الجميع يعرفها.

وأضافت أنها وجدت نفسها لا تستطيع المشي في المحال التجارية أو الأكل في المطاعم رغم كونها ما زالت صغيرة جداً في السن، وهو ما دفعها للكذب بشأن اعتزالها.

وتابعت قائلة: "وجدت نفسي لا أستطيع المشي وفي المولات ولا الأكل في المطاعم، وكنت وقتها صغيرة جدا، وكذبت كذبة كبيرة جدا على شركة الإنتاج كنت متعاقدة معها على 3 أفلام"

وأشارت إلى أنها اعتذرت لشركة الإنتاج وادعت الاعتزال قائلة: "اعتذرت لشركة الإنتاج وقلت لهم إني اعتزلت الفن، وابتعدت 3 سنوات وعدت بعدها كنت أكبر وأنضج".

وتحدثت إيمان العاصي عن بعض صفات شخصيتها مشيرة إلى أنها شخصية متسرعة ومترددة ولا تتعلم من أخطائها مشيرة إلى أنها تخلت عن الكثير من أحلامها الشخصية خاصة بعد أن أنجبت في سن صغيرة.

وتابعت: "أنا مترددة ومتسرعة وبخاف ومش بتعلم من غلطي وبعمل نفس القرارات وأنا شخصية بفكر كتير وأي مشكلة بتكبر جوايا ومش لاقيه حل واستسلمت إن دية طبيعتي، لكن مش مبسوطة وتخليت عن أحلامي الشخصية لأن فيه أولويات وأتجنب أقعد مع نفسي لأني خلفت وأنا 23 سنة وتحملت المسؤولية.

إيمان العاصي توجه نصيحة لابنتها

ووجهت إيمان العاصي رسالة لابنتها مؤكدة أن الزواج في العشرينات خطأ كبير قائلة: "بقول لبنتي أوعي تقولي لي عايزة أتجوز وبحب حد، أنا نفسي أشوف بنتي ناجحة ومش شرط أشوفها عروسة، وعايزاها تلف العالم وتكون مبسوطة وشايفك الجواز في العشرينيات غلط والمفروض الواحد يتجوز في أوائل الثلاثينيات عشان لو عايز يخلف رغم أن العالم مش ناقص خلفه".

وأضافت: "بنتي غريبة جدًا خاصة أن هي طفلة ومش عارفة بتفكر كده إزاي ولما بتحس إني مضايقة حتى لو مبينتش بتعرف ولو زعلانة من حاجة بتحبس دموعها علشان ما اتأثرش، وبقيت أدعي ربنا أنه يخليني ليها لأنها أحلى حاجة في الحياة وصاحبتي أوي وبحكي لها اللي ممكن أحكيه لحد في سني".

وحول علاقتها بابنتها قالت: "لما بكون معجبة بحد بقول لبنتي وكأنها 30 سنة، ومفيش حاجة بخبيها عنها لأني خايفة مكملش ومقدرش أعيش لها ونفسي تقدر نفسها وتحب نفسها وتكون هي رقم واحد من غير ما تكون أنانية ومتثقش في حد غير نفسها وأنا لأني مش عايزاها تتوجع".

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار