لحظة الإعتداء على الفنان ياسر فرج بالضرب على الطريق الدائري

  • تاريخ النشر: الأربعاء، 07 أبريل 2021
لحظة الإعتداء على الفنان ياسر فرج بالضرب على الطريق الدائري

تعرض مساء أمس الثلاثاء الفنان ياسر فرج، لإعتداء بالضرب عليه من قبل شابين، وذلك إثر اصطدام سيارتهم بسيارته على الطريق الدائري، في محيط منطقة المعادي، الأمر الذي تطور بينهم إلى شجار وتطاول على الفنان ياسر فرج بالضرب حيث جاء بعد شجار حاد بين الطرفين.

ياسر فرج يتعرض للإعتداء على يد شابين

تداول الكثير من نشطاء مواقع التواصل الإجتماعي مقطع فيديو للفنان ياسر فرج لحظة الاعتداء عليه بالضرب خلال مشاجرة حادة بينه وبين شابين، حيث ظهر الفنان ياسر فرج فيما بعد بتصريحات إعلامية حول الواقعة، حيث قال أنه تم الإعتداء عليه من قبل " بلطجية" على حد تعبيره، أثناء تواجده في الطريق الدائري بمحيط منطقة المعادي، وجاء ذلك بعد أصطدامهم بسيارته.

حيث جاءت رواية أخرى من الطرف الأخر، وهي زوجة أحد الشابين دينا الرفاعي التي اتهمت الفنان ياسر فرج بضرب زوجها قائلة : " إحنا كنا راجعين من الشغل، كنت أنا وجوزي عبدالرحمن نشأت وأخوه محمد، وده عنده 21 سنة، طالب جامعي، وأخوه الصغير عنده 12 سنة، كنا راجعين من مصنع تعبئة مواد غذائية بتاعنا في المنيب، وفجأة خبطت فينا عربية من ورا".

وأكملت " دينا" قائلة أنها بعد نزول شقيق زوجها من السيارة حدثت المشاجرة بينهم :" أنا حامل في الشهر السادس، عشان كده كنا ماشيين بالعربية ببطء، ومن شدة الخبطة أنا دماغي اتخبطت في العربية خبطة جامدة جدا دوختني، ولما أخو جوزي نزل يتكلم معاه لقاه بيشتم وعايز يمسك فيه، يعني خبطنا وعايز يتخانق معانا".

تفاصيل مشاجرة الفنان ياسر فرج وشابين

أكدت دينا زوجة أحد الشابين أنها تسكن داخل كمبوند في منطقة المعادي وهو مكان قرب حدوث الواقعة، حيث أضافت :" جوزي خاف عليا جدا بحكم إن أنا حامل، وعشان إحنا في نص الطريق ساق بينا العربية لحد ما وصلنا لمدخل الكمبوند، وبعد كده ساب العربية لأخوه الصغير عشان يلحق يرجع لأخوه التاني، ولما مشي أخوه الصغير ساق بينا العربية عشان ندخل الكمبوند وفجأة لقينا العربية اللي عملت معانا الحادث بتجري ورانا بشكل غريب".

وأكملت حديثها " إحنا مكوناش نعرف هو مين، والمكان اللي كان بيجري ورانا فيه كان ضلمة وكنا خايفين نقف جدا، كنت مرعوبة وكأننا كنا في فيلم، ولما وصلنا عند باب الكمبوند كسر علينا بعربيته جامد ووقفنا، وقتها أنا كنت بصرخ عشان استنجد بأمن الكمبوند، وفعلا الأمن جيه ومعاه مجموعة من جيراننا، وبحكم إنه نازل يشتم في ست وطفل صغير اتلموا عليه وضربوه بعد ما الأمن دخلني الكمبوند".

تضارب الأقوال بين الفنان ياسر فرج والطرف الأخر

وبعد انتهاء الواقعة، ذهبت دينا إلى المستشفى للاطمئنان على صحتها وصحة جنينها، حيث هاتف أمن «الكمبوند» والد زوجها الذي كان برفقتها، ليخبره أن قوة من قسم البساتين تريده: "حمايا راح القسم وطلبوا منه أنه يجيب ولاده عشان يتصالحوا مع الأستاذ ياسر، ولما جم اتحبسوا واتعرضوا على النيابة تاني يوم و النيابة أخلت سبيلهم، ودلوقتي القضية شغالة بعد ما أثبتنا قدام النيابة إننا مجني علينا مش جناة".

حيث قالت أنهم تم التشهير بهم بسبب كونه فنان قائلة :" كل اللي اتكتب عن الموضوع ملوش أساس من الصحة، إحنا مش مراهقين ولا بلطجية زي ما أستاذ ياسر قال، إحنا ولاد ناس وجوزي عنده 25 سنة، وأخوه التاني اللي كان سايق العربية عنده 21 سنة، والتالت في أولى إعدادي مدرسة إنترناشيونال، وكاميرات الكمبوند جايبة اللي حصل ومبينة إننا مجني علينا مش جناة".

وفي الجانب الأخر قال الدكتور أحمد سعد، دفاع الممثل ياسر فرج، في تصريحات له للجريدة المصرية "اليوم السابع"، أن المعتدين على الفنان ياسر قاموا باستخدام العصى والطوب من أجل تحطيم وإتلاف سيارة المجنى عليه، حيث أكد على أن هناك مقطع فيديو يرصد لحظة الأعتداء يظهر فيه "فرج" داخل سيارته وهناك 7 أشخاص يقومون بالتعدى عليه بالضرب بالقرب من أحد المناطق السكنية التابعة للبساتين.

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار