هيدي كرم تثير الجدل بشأن رأيها في زواج مختلفي الديانة

  • تاريخ النشر: الثلاثاء، 26 يوليو 2022
هيدي كرم تثير الجدل بشأن رأيها في زواج مختلفي الديانة

كشفت الفنانة المصرية هيدي كرم تفاصيل علاجها من الإكتئاب في الفترة الماضية، وأثارت الرأي الجدل بشأن حديثها عن الزواج من شخص مختلف عنها في الديانة.

وردت هيدى كرم، عبر خاصية الأسئلة التي جاءت لها من متابعيها، عبر خاصية القصص القصيرة على حسابها على إنستقرام، هل بتاخدى ادوية اكتئاب حاليا؟ وقالت هيدي كرم: مش باخد ادوية اكتئاب حاليا بس كنت باخدها في مراحل من حياتي ومش شايفة أنه عيب إننا ندور على حاجة تساعدنا، أدوية الاكتئاب زيها زي أدوية دور البرد بلاش تقاوحوا ودوروا على حاجة تساعدكم تخرجوا من المرحلة دي عشان صعبة.

هيدي كرم والزواج من مختلف الديانة

ومن الأسئلة التي أجابت عليها هيدي: هل من الممكن الزواج من شخص يصغرها في السن"، لترد هيدى: مش هتجوز واحد أصغر مني بكتير، لأني ديما عندي تخوف من الموضوع ده، بخاف الا شكلي يبقى كبير عنه وشي يكرمش قبله، عينه تزوغ على واحدة تانية، الفكرة دي مرفوضة  بالنسبة ليا".

وأثارت هيدي الجدل بعدما أعلنت رأيها في الزواج على هذا النحو، وجاءها السؤال كالتالي: "هل تقبلي تتجوزي حد من غير ديانتك؟" فقالت : "ده سؤال صعب، أنا بشوف ناس كتير اتجوزوا من ديانات مختلفة وجوازاتهم نجحت وكانت جميلة ومكنش فيها مشاكل، وأنا بطبعي ست متفتحة، ومنفتحة على الآخر، ومنفتحة على الثقافات المختلفة والديانات المختلفة، دي طبيعتي وشخصيتي اللي بفخر بيها وسعيدة بيها، فأعتقد لو لقيت إنسان مناسب بجد إني هوافق".

زواج هيدي كرم

كما ردت هيدي كرم على سؤال بشأن زواجها من شخص أصغر منها سنا، وقالت: "الصراحة سؤال محرج، لو سنة اتنين تلاتة ولا قد أيه كدة، أكتر من كده لا مش أوافق، لأنى دايما هحس إنى خايفة إن شكلى يبان أكبر منه، وهي بعدم الأمان، حاسة أن الموضوع معقد، هحس إنى دايما مش عايزة أكبر ومش عايزة أكرمش، ومش عايزة أعجز لأنه دايما هيبقى شكله صغير“.

كشفت كيف دخلت عالم التمثيل، وقالت إنها كانت تشارك في إعلانات وهي صغيرة، ومن ثم دخلت عالم التمثيل، وبعد ذلك تزوجت وتركت المجال فترة وعدت سريعاً.

وقالت إنها ارتدت عدسات لعينها في أكثر من عمل، منهم مسلسل العميل ألف وواحد، ومسلسل هدى شعراوي وفيلم حفل زفاف.

ووجهت نصيحة لشخص سألها عن حل للانطوائية، وقالت إنها انطوائية نسبياً وتشعر بتوتر من الزحمة ونصحته بضرورة الانخراط مع الناس.
 

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار