ميس حمدان تروي تفاصيل هجوم خالد يوسف عليها لرفضها المشاهد الجريئة

  • تاريخ النشر: الإثنين، 03 أبريل 2023
ميس حمدان  تروي تفاصيل هجوم خالد يوسف عليها لرفضها المشاهد الجريئة

كشفت الفنانة ميس حمدان عن تفاصيل خلافها مع المخرج خالد يوسف بسبب رفضها مشاهد القبلات في فيلم ويجا الذي رشحت له بدلاً من الفنانة دوللي شاهين.

ميس حمدان تروي تفاصيل خلافها مع خالد يوسف

أوضحت خلال لقاء لها مع الإعلامية أميرة بدر في برنامج VIP أن خالد يوسف كان يريدها أن تؤدي الدور الذي لعبته دوللي شاهين لكنها تمسكت بعدم تأدية مشاهد القبلات في الفيلم.

وقالت ميس حمدان: "خالد يوسف ممكن زمان كان في موقف حصل هو حمقى شوية في ردود أفعاله، وهو كان عايزني في الدور بتاع دوللي شاهين في فيلم ويجا، وروحت المكتب بتاعه وكان فيه هاني سلامة، وكان يقنعني بالدور وأنا ساعتها كان عندي تمسك فظيع إني مش هقدر أمثل مشاهد القبلات والمشاهد الساخنة في الفيلم".

وأوضحت ميس حمدان أن رفضها تسبب في هجوم خالد يوسف عليها قائلة: "كان بيقولي إنتي كده مش فنانة وبطلوا الطريقة دي، وأنتوا اللي بوظتوا الفن وزمان الفنانين ما كانوش بيفكروا بالطريقة دي وكانوا محترمين برضوا، وهو ليه وجهة نظر وتُحترم، وأنا حسيت إني بتحط في زاوية قولتله طيب اديني فرصة أروح البيت أسأل ماما وأنا مكنش عندي الجرأة أعمل المشاهد دي، واعتذرت وقولتله أنا مش هقدر أعمل الدور ده، وزعل وهزقني وقالي بما معناه اللي زيي اللي بوظ الشغلانة".

وتابعت أنه بعد انتشار الخبر في الصحف تلقت مكالمة هاجمها فيها خالد يوسف: "الصحافة عرفت والخبر انتشر وأنا كمان قولت إني كنت هعمل الفيلم، وخالد يوسف كلمني وإداني على دماغي وقالي بما معناه إنتي عايزة تربطي اسمك بيا وتشهري نفسك، ومتجبيش اسمي تاني على لسانك ومتتكلميش عليا خالص، وخدت الكلام وسكت".

وأشارت إلى أن هاني سلامة حاول إقناعها بالمشاركة في فيلم ويجا قائلة: "هاني سلامة حاول يقنعني مش فيلمه وهو اللي بيعمل المشاهد دي؟ وهاني من الفنانيين اللطاف جدًا وبجد نسمة".

ميس حمدان تروي تفاصيل تعرضها للتحرش

ومن جهة أخرى كشفت ميس حمدان عن تعرضها للتحرش من قبل مدرس قائلة: "كنت في المدرسة الابتدائية في مصر، وكنت راجعة من المدرسة، والمدرس ناداني ودخلني في مدخل عمارة، بعد هذه الواقعة بدأ المدرس يعاملني معاملة سيئة جدا، والرجل الذي يتحرش بطفل أكيد مريض نفسي".

وتابعت: "الشيء الذي يحيرني هو لماذا لم نتكلم عن تعرضنا للتحرش في صغرنا، وأعتقد أن أهالينا لم يعلمونا ذلك، ولهذا علّمت ابنتي من الصغر كيف تتجنب التحرش".

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار