بعد حكم قضائي جديد: أحمد الفيشاوي يهاجم طليقته وينشر تفاصيل جديدة

  • تاريخ النشر: الأربعاء، 29 يوليو 2020
بعد حكم قضائي جديد: أحمد الفيشاوي يهاجم طليقته وينشر تفاصيل جديدة
مقالات ذات صلة
حكم قضائي لصالح أحمد الفيشاوي ضد هند الحناوي
مشاهير ينافسون أقاربهم في رمضان 2020: بعضهم تعرض للانتقاد والسخرية
زيجات مشاهير تسببت في أزمات مع أبنائهم وأخرى رحب بها الأبناء

 أصدرت المحكمة، حكماً جديداً في قضية الفنان أحمد الفيشاوي وطليقته هند الحناوي، وهاجم الفيشاوي طليقته، وكشف تفاصيل جديدة عن علاقتهما وعلاقته بابنته لينا. مستخدماً صوره مع ابنته كدليل على ما يقول.

 وكتب الفيشاوي في تعليقه على صوره مع ابنته: "النهارده هند الحناوي فشلت أنها تحبسني سنه بمعرفة بنتي لينا .. ده الوقت أني أقولكوا اللي حصل بأختصار .. انا بشوف لينا من و هي عندها ٣ سنين بعد ما المشاكل خلصت بيني و بين مامتها و بالتالي كنت بصرف علي أكلها، شربها ، هدومها و مدرستها الكنديه في مصر".



وأضاف: "هند فهمتها عكس كده بس انا عندي ما يثبت ذلك .. لما لينا تمت ١١ سنه هند أقترحت أننا نوديها مدرسه خاصه في لندن لتدريس الفنون من غناء ، تمثيل ، أخراج .. ألخ، تحمست جدآ عشان كنت شايف فيها موهبه كبيره .. قدمت في المدرسة و وافقت علي السفر .. و أول ما هند وصلت ب لينا أنجلترا نقلتها من المدرسة و من لندن الي كِنت ( Kent ) لمدرسه مش تخصصها الفنون بمصاريف أقل بكتير و حطت فلوس مدرسة بنتي في جيبها و أيضآ عندي ما يثبت ذلك في الوقت المناسب".

وتابع: "انا مش بالوم علي لينا علشان هي كذبوا عليها كتير و غالبآ هي هتشوف الصور دي و يمكن تفتكر أني كنت موجود عشانها و بحبها و مازلت".

قضية أحمد الفيشاوي وطليقته


قضت محكمة جنح مستئانف الدقي بجلسة اليوم بالغاء حكم حبس الفنان أحمد الفيشاوي لمدة سنة والقضاء مجدداً ببرائته في قضية امتناعه عن تنفيذ حكم النفقة.

يذكر أن هذا الحكم ليس الأول خلال الفترة الماضية، فكانت محكمة استئناف القاهرة ألغت الحكم الصادر بإلزام الفنان أحمد الفيشاوي بدفع مبلغ  23 ألف جنيه استرليني أجر مسكن لابنته لينا، وهى الشقة التى تقيم فيها مع والدتها هند الحناوى وزوجها الحالى فى إنجلترا.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

النهارده هند الحناوي فشلت أنها تحبسني سنه بمعرفة بنتي لينا .. ده الوقت أني أقولكوا اللي حصل بأختصار .. انا بشوف لينا من و هي عندها ٣ سنين بعد ما المشاكل خلصت بيني و بين مامتها و بالتالي كنت بصرف علي أكلها، شربها ، هدومها و مدرستها الكنديه في مصر .. هند فهمتها عكس كده بس انا عندي ما يثبت ذلك .. لما لينا تمت ١١ سنه هند أقترحت أننا نوديها مدرسه خاصه في لندن لتدريس الفنون من غناء ، تمثيل ، أخراج .. ألخ تحمست جدآ عشان كنت شايف فيها موهبه كبيره .. قدمت في المدرسة و وافقت علي السفر .. و أول ما هند وصلت ب لينا أنجلترا نقلتها من المدرسة و من لندن الي كِنت ( Kent ) لمدرسه مش تخصصها الفنون بمصاريف أقل بكتير و حطت فلوس مدرسة بنتي في جيبها و أيضآ عندي ما يثبت ذلك في الوقت المناسب ... انا مش بالوم علي لينا علشان هي كذبوا عليها كتير و غالبآ هي هتشوف الصور دي و يمكن تفتكر أني كنت موجود عشانها و بحبها و مازلت. ————————————— قضت محكمة جنح مستئانف الدقي بجلسة اليوم بالغاء حكم حبس الفنان احمد الفيشاوي لمدة سنه والقضاء مجددا ببرائته في قضية امتناعه عن تنفيذ حكم النفقه

A post shared by Ahmad AlFishawy (@fishawyofficial) on