مؤلف "اللي مالوش كبير" يرد على هجوم الجمهور بسبب نهاية المسلسل

  • تاريخ النشر: الخميس، 13 مايو 2021
مؤلف "اللي مالوش كبير" يرد على هجوم الجمهور بسبب نهاية المسلسل

حرص المؤلف والسيناريست عمرو محمود ياسين الرد على هجوم الجمهور بسبب نهاية مسلسل "اللي مالوش كبير" والتي انتهت بمقتل سيف الخديوي.

المؤلف يكشف كواليس حياة الخديوي

وكشف عمرو ياسين بعض من كواليس حياة "سيف الخديوي"، وهي الشخصية التي يجسدها الفنان أحمد العوضي خلال المسلسل، مشيراً إلى أن أعمال "البلطجة" والافتراء لم تحم صاحبها، كما لم تضمن له حياة سعيدة ومريحة، وهذا ما شهدته حياة سيف الخديوي.

وكتب عمرو محمود ياسين عبر حسابه بموقع وتطبيق "فيسبوك":"الدم بيجيب دم والافتراء والبلطجة عمرهم ما يحموا إنسان أو يضمنوا له حياة سعيدة أو مريحة، اللي عايز يتوب يتوب، بس مش بعد خراب مالطة".
وأضاف: "عشان كده في شطر في التتر بيقول واللي يختار غلط سكوته يدمره، بمعنى إن اللي يختار غلط و يفضل ساكت على غلطه مع الوقت هيتدمر و ده اللي حصل مع الخديوي في الحلقتين اللي فاتوا راح منه أخوه وراح صديق عمره وراح الجنين اللي كان في بطن امه".


وتابع: "دي النتيجة الطبيعية أما بقى اللي كان مستني قصة حب بين بلطجي كيوت وست حلوة ومتضايق وبيقولي احنا بنتفرج عشان نتبسط و زعلانين مني قوي فا أحب أقول لك إن ده مسلسل تراجيدي، ومش هخالف المنطق ولا ضميري عشان بعض الناس تتبسط أنا مش بعمل نهايات على الكيف يا جماعة أنا بعمل النهاية اللي أشوفها منطقية واللي عايز يتبسط و هي وكده يروح دريم لاند مثلا".

"اللي مالوش كبير" يجمع العوضي وياسمين عبد العزيز

مسلسل "اللي ملوش كبير" للنجوم ياسمين عبد العزيز، أحمد العوضي، محمود حافظ، خالد الصاوي، دنيا عبد العزيز، أحمد عبد الله محمود، أحمد سعيد عبد الغني، إيمان السيد، بدرية طلبة، عايدة رياض وغيرهم، من تأليف عمرو محمود ياسين وإخراج مصطفى فكري. ويعرض المسلسل حصريًا عبر قناة واحدة وهي قناة CBC في تمام الساعة 9 مساءً.

ويشهد "اللى مالوش كبير" تجديد النجمة ياسمين عبد العزيز تعاونها مع المؤلف عمرو محمود ياسين والمخرج مصطفى فكرى، بعد نجاحها معهما في مسلسلها الأخير "ونحب تانى ليه"، الذى قدمت فيه ياسمين دراما اجتماعية رومانسية لاقت تفاعلا كبيرا من الجمهور، حيث ابتعدت فيه عن الكوميديا التى اعتادت على الظهور بها في أعمالها.

المسلسل ضمن المسلسلات التي ستسابق في دراما رمضان 2021، وهو أول مسلسل يجمع ياسمين عبد العزيز بزوجها، الفنان أحمد العوضي بعد إعلان زواجهما، وثاني مسلسل لهما بعد أن جمعهما "لآخر نفس" في دراما رمضان 2017.