ليلى عبداللطيف تتوقع وفاة فيفي عبده وطلب غريب من الأخيرة

  • تاريخ النشر: الإثنين، 19 فبراير 2024 آخر تحديث: الثلاثاء، 20 فبراير 2024
ليلى عبداللطيف تتوقع وفاة فيفي عبده وطلب غريب من الأخيرة

كشفت النجمة فيفي عبده عن توقعات ليلى عبداللطيف لها بأنها ستعيش لعمر الـ80 سنة، لتطلب منها الفنانة المصرية الشهيرة أن تزيد من الرقم، معبرة عن حبها للحياة وعشقها لها. كما تطرقت للحديث عن الحجاب.

ونفت الفنانة فيفي عبده خوفها من الموت قائلة إنها تمتلك مواصفات إنسانية تجعلها مطمئنة طوال الوقت خاصة وأنها لم تتسبب يوماً ما في أذى أي شخص، ودائما تهتم بمن وصفتهم بـ"غلابة".

توقعات ليلى عبداللطيف

وقالت فيفي عبده كاشفة المزيد من التفاصيل عن توقعات ليلى عبداللطيف بوفاتها: "ليلى عبد اللطيف كانت توقعت لي إني هعيش لـ80 سنة لما اتقابلت أنا وهي في طيارة قلت لها مش عاجبني الـ80 دول عندك أكثر؟ قلقت مني وقالت لي خلاص 90. طبعاً العمر بإيد ربنا بس أنا نفسي أعيش 100 سنة أشوف فيهم اللي بحبهم، أشوف ولادي ونجاحاتهم وأعيش مع أحفادي حياة حلوة".

ورداً على سؤال حول خوفها من الموت قالت فيفي عبده إنها لا تخشى مواجهة الله مضيفة: "عمري ما ظلمت حد ودايما ماشية بما يرضي الله  بساعد الغلبان لأني غلبانة زيهم، بني آدمة واضحة كل  الحاجات دي مهمة وتطمن تخليك تبقى مطمن في الحياة، لكن ربنا هيعمل فيا حاجة وحشة ليه إيه عملته وحش! لكن  لو ربنا كتب لي الهدايا حقول عليها كخة؟".

فيفي عبده

كما انتقدت فيفي عبده وصف الرقص بأنه مهنة حرام، قائلة: "لماذا تحرمون الرقص أليس مثله مثل أي مهنة مثل الباليه مثلاً في حاجات كتير تانية حرام، لكن الرقص  زيه زي أي شغل ثاني ليه احترامه وليه جمهوره وناسه اللي بيحترموه ويقدروه".

ورداً على سؤال حول احتمالية ارتدائها الحجاب قالت فيفي عبده: "أنا طول الوقت مرتدية الحجاب موضوع الحجاب بقى ده يتقال للناس اللي معندهاش حدود إنما أنا متحجبة طول الوقت، اعتبر أيضاً أني محجبة لأني مش بعمل حاجة غلط  وعمري ما جيبت سيرة ناس محجبة على لساني  ودايما في كل تصرفاتي محجبة، فمطلوب مني إيه أكتر من كده ولو ربنا أراد إني ألبس الحجاب في يوم أكيد هلبسه".

فيفي عبده ترد على ليلى عبداللطيف

ردت فيفي عبده بطرافة على توقعات ليلى عبد اللطيف بوفاتها كما كانت الفنانة المصرية وجهت رسالة للفنانة ياسمين عبدالعزيز وأحمد العوضي،  بعد انفصالهما عقب توقعات خبيرة الأبراج والفلك لهما بالانفصال، حيث قالت فيفي عبده وقتها في مقطع فيديو نشرته عبر حسابها الشخصي على تطبيق تبادل الصور إنستغرام: "احنا حبينا ياسمين والعوضي مع بعض ومن قلبي أتمنى إننا نشوفهم مع بعض على طول والفنان بيحب من الصورة اللي قدامه، وإحنا فعلا شوفناهم بيحبوا بعض جدا، وشوفناهم  في مواقف وأزمات كتير عدوا منها بقربهم، محدش عارف الخير فين بس من قلبي بدعيلهم إنهم يرجعوا ويكملوا لأن الحقيقة الاتنين يستحقوا كل الخير والفرح".

وتأتي رسالة فيفي عبده بعد أن صادفت توقعات ليلى عبد اللطيف الواقع وانفصل أحمد العوضي وياسمين عبدالعزيز وسط حالة من الحزن التي سيطرت على محبيهم خاصة وأنهم كانوا من أشهر الثنائيات في الوسط الفني ومن بين قصص الحب التي يصفها متابعون بأنها ملهمة.

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار