أحمد فهمي يكشف سر تغيب عمرو دياب عن مهرجان الجونة...أمر غير متوقع!

  • تاريخ النشر: السبت، 23 سبتمبر 2017
أحمد فهمي وعمرو دياب

أشعل الفنان أحمد فهمي مهرجان الجونة السينمائي في دورته الأولى بالمقدمة النارية التي ألقاها في بداية الحفل، والذي سخر من خلالها من العديد من الفنانين بشكل غير مباشر.

شاهدي أيضاً: غادة عبد الرازق تهين أحمد الفيشاوي بعد لفظه الخارج بمهرجان الجونة     

أحمد فهمي قدم فقرة كوميدية في بداية حفل مهرجان الجونة السينمائي بدأه بالسخرية من نفسه قائلاً: "طبعاً قمة الإحباط إنكم تيجوا لحد الجونة وتلاقوني انا اللي بقدم المهرجان، بس الحقيقة دي مش غلطتي، ديه غلطة ساويرس لإنه صرف جامد على المهرجان واستخسر في بند زي ده".

وتابع أحمد فهمي فقرته الكوميدية ليقول: "الناس متوقعة اللي يقدم الحفل أحمد السقا أو كريم عبد العزيز أو أحمد حلمي أو محمد رمضان، ده لو قدم الحفل كنا هنضمن أن المهرجان هيبقى 2 أو 3 بين المهرجانات حسب الإيرادات دلوقتي".

أحمد فهمي من مهرجان الجونة السينمائي
وأضاف أحمد فهمي: "فيه أسباب لفشل المهرجان منها غياب الهضبة عمرو دياب عن الفعاليات، واعتقد إنه كان هيضيف للمهرجان كتير، لكن أنا بعتذر بالنيابة عنه، لأن هو دلوقتي بيعقد جلسات عمل مكثفة مع عالم الفلك والأبراج السيد الألوسي، للاستقرار على كلمات ألبومه الحديث، وهو لسه مستقرش هيكون البرج عقرب ولا ميزان، لكن كل اللي يجي من عمرو كويس".

واستكمل أحمد فهمي حديثه الطريف قائلاً: "وسبب تاني لفشل المهرجان هو فيلم الافتتاح (الشيخ جاكسون)، بغض النظر عن أن محمد حفظي المنتج، وعمرو سلامة للأسف هو المخرج، ومحمد دياب صاحب عمرو سلامة، وأحمد مالك هو أحد أبطال العمل، وإن ده بيعلي احتمالية إن البوكس يدخل أي لحظة المهرجان، لكن اللي قلقني إن هنا ستات حلوة أوي، وهنا تكمن الخطورة في ظل تواجد أحمد الفيشاوي، وأنا بوجه رسالة لكل رجالة الجونة إنهم يخبوا مراتاتهم وبناتهم".
 

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار