بكلمات مؤثرة وصورة: حمدي الميرغني يدعم أوس أوس بعد وفاة نجله

  • تاريخ النشر: الخميس، 25 يونيو 2020
بكلمات مؤثرة وصورة: حمدي الميرغني يدعم أوس أوس بعد وفاة نجله
مقالات ذات صلة
منى عبد الغني ترد على اتهام نجلها بالتزوير لشراء سيارة هيثم أحمد زكي
في قضية الفيرمونت: نجوم الفن يتضامنون مع نهى العمروسي وابنتها
أحمد فلوكس يحسم الجدل ويكشف حقيقة زواجه

بكلمات مؤثرة وصورة جمعتهما معاً من مسلسلهما الأخير، اتنين في الصندوق، وجه الفنان حمدي الميرغني رسالة إلى صديقه الفنان أوس أوس، والذي فقد ابنه منذ أيام.

وكتب الميرغني على الصورة التي جمعته بأوس أوس: "اوس اوس مش مجرد صاحب جدع أوس أوس أخ بمعني الكلمة جنبي وقت الضيق قبل وقت الفرح سند وضهر ليا ولكل أصحابه وأهله ودايماً الضحكة مابتفارقش وشه في أصعب الظروف ..قلبي واجعني عليك ياخويا بس أنا عارف كويس أنك مؤمن بقضاءالله ومؤمن أن علي في مكان أفضل بكتير ؛علي طير من طيور الله في جنته إن شاءالله".

وأضاف: "انا عارف ان الفراق صعب أوووي بس واثق أن ربنا هيهون عليك بقولك الحمدلله ..ربنا يصبرك ويخفف عليك أنت ورويدا وتفضلوا ساندين بعض دايماً في الشدة وربنا يجعلها أخر الأحزان عليكم إن شاءالله بالله عليكم كل واحد يدعي لأوس أوس ورويدا ربنا يرزقهم الصبر وينزل عليهم السكينة ويصبرهم علي فراق علي ويجعله الله شفيعاً لهم في دخولهم الجنة ويبارك لهم في عمر".

وفاة نجل أوس أوس

فجع الموت الفنان محمد أسامة «أوس أوس»، بوفاة ابنه بعد 3 أشهر فقط على ولادته، وتواجد عدد كبير من نجوم الفن في منزل «أوس أوس» بأحد التجمعات السكنية بمدينة الشيخ زايد فور سماع الخبر لتعزيته والمشاركة في دفن طفله بمقابر الأسرة في طريق صلاح سالم.

وكان على رأس الفنانين: أشرف عبد الباقي، الدكتور أشرف زكي نقيب المهن التمثيلية، محمد إمام، أحمد فهمي، ونجوم مسرح مصر على ربيع ومصطفى خاطر وحمدى الميرغني ومحمد أنور وكريم عفيفى وسليمان عيد وعزوز عادل وعدد آخر من الفنانين.

وكان «أوس أوس» احتفل بعيد ميلاد نجله الأكبر، موجهًا له رسالة فى هذه المناسبة عبر حسابيه على «فيس بوك» و«إنستجرام» قائلا: «ابني وصاحبى و حبيبى كل سنة وأنت طيب ويارب أشوفك أنت وأخوك عَلى أحسن ناس فى الدنيا بحبكم أوى وربنا يخليكوا لبعض ويخليكوا لماما حبيبتى».

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

اوس اوس مش مجرد صاحب جدع أوس أوس أخ بمعني الكلمة جنبي وقت الضيق قبل وقت الفرح سند وضهر ليا ولكل أصحابه وأهله ودايماً الضحكة مابتفارقش وشه في أصعب الظروف ..قلبي واجعني عليك ياخويا بس أنا عارف كويس أنك مؤمن بقضاءالله ومؤمن أن علي في مكان أفضل بكتير ؛علي طير من طيور الله في جنته إن شاءالله 🙏 وانا عارف ان الفراق صعب أوووي بس واثق أن ربنا هيهون عليك بقولك الحمدلله ..ربنا يصبرك ويخفف عليك أنت ورويدا وتفضلوا ساندين بعض دايماً في الشدة وربنا يجعلها أخر الأحزان عليكم إن شاءالله 🙏 بالله عليكم كل واحد يدعي لأوس أوس ورويدا ربنا يرزقهم الصبر وينزل عليهم السكينة ويصبرهم علي فراق علي ويجعله الله شفيعاً لهم في دخولهم الجنة ويبارك لهم في عمر 🙏🙏

A post shared by hamdymarghany (@hamdymarghany) on