تامر حبيب يهاجم الساخرين من فرحته بعد الحكم على منة شلبي

  • تاريخ النشر: الجمعة، 06 يناير 2023
تامر حبيب يهاجم الساخرين من فرحته بعد الحكم على منة شلبي

هاجم السيناريست المصري تامر حبيب الساخرين من تضامنه مع الفنانة منة شلبي عقب الحكم بحبسها سنة مع إيقاف التنفيذ في قضية حيازة مواد مخدرة.

تامر حبيب يهاجم السوشيال ميديا

وتجمع تامر حبيب ومنة شلبي علاقة صداقة قوية، وكتب تامر حبيب تعلقاً السخرية من فرحته عقب تعطيل حكم سجن منة شلبي: "فوجئت بناس كتير بتعمل إيموجي ضحك على تعليقات أصدقائي في البوست اللي نزلته من شوية بقول فيه الحمد لله على الحكم في قضية منة شلبي، والموضوع استفزني وماكنتش فاهم ليه، فدخلت أشوف مين الناس اللي فشتها عايمة قوي كده".

وأضاف عبر حسابه على موقع "فيسبوك": "لقيتهم كلهم ناس ماعرفهومش ومن بروفايلاتهم أي عيل أهبل يفهم الناس دول اتجاهاتهم آية وقصدهم أية، فتماماً، اضحكوا جامد، على الأقل انتوا بتضحكوا أو بتسخروا من خبر مبهج ومفرح كل البني آدمين اللي تتوفر فيهم مواصفات الإنسانية".

تامر حبيب يهاجم الساخرين من فرحته بعد الحكم على منة شلبي

واستكمل: إن شاء الله لما نشوفكم في مصايب وأزمات ومحن تحرق قلوبكم وقلوب اللي بيحبوكم، ده لو كان فيه حد بيحبكم أو كنتوا تفهموا أصلًا يعني إيه حب، إحنا مش هنضحك، إحنا هانقول اللهم لا شماتة، وحسبنا الله ونعم الوكيل".

تامر حبيب يهنئ منة شلبي

وما تسبب في الأزمة، أن تامر حبيب شارك صورة برفقة منة شلبي عبر حسابه الرسمي على إنستجرام، وكتب عليها: "الحمد لله... ربنا كريم… يحيا العدل"، وانتشرت تلك الصورة على الصفحات المهتمة بأخبار المشاهير والنجوم وتلقت تفاعلاً بشكل ساخر من قبل رواد السوشيال ميديا، الأمر الذي دفعه لكتابة منشور ومهاجمة الساخرين.

جدير بالذكر، أن محكمة الجنايات المصري، قضت بحبس الفنانة منة شلبي سنة مع إيقاف التنفيذ، في قضية اتهامها بإحراز جوهر مخدر الحشيش بقصد التعاطي أثناء قدومها من الولايات المتحدة الأمريكية الشهر الماضي، وغرمت المحكمة المتهمة 10 آلاف جنيه.

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار