حورية فرغلي تشن هجوماً على طليقة حسن شاكوش وتهددها

  • تاريخ النشر: الإثنين، 16 أكتوبر 2023
حورية فرغلي تشن هجوماً على طليقة حسن شاكوش وتهددها

هدت الفنانة حورية فرغلي، طليقة مطرب المهرجانات حسن شاكوش، ريم طارق، بسبب الزج باسمها في كواليس طلاق الثنائي، مؤكدة أنها ستلجأ إلى القضاء في حالة استمرار الأمر خاصة أن الموضوع أصبح يسبب لها الانزعاج.

حورية فرغلي تهاجم طليقة حسن شاكوش

وأوضحت حورية فرغلي في فيديو لها عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك أنها ترددت في الرد عليها إلا أنها رأت تعمدها الزج باسمها من أجل تصدر الترند، على الرغم من عدم معرفتها بها تماماً.

وتابعت: "الأستاذة ريم طارق طليقة حسن شاكوش اللي أنا معرفهاش خالص ولا عمري شوفتها، اتقال اسم حورية وثالث حرف (ر) الناس سابت كل الأسامي ومسكت في حورية سكت ومتكلمتش خالص، إنما يجيلك الجرأة أنك تنزلي أن الفنانة حورية فرغلي تكشف عن اسم الفتاة اللي كانت مع شاكوش لغاية هنا بقا واستوب"

واعتبرت حورية فرغلي أن ريم طارق تحاول البحث عن الترند، وسيكون لها رد فعل مختلف في حالة ذكر اسمها مرة أخرى، قائلة: "انتي يمكن مش واصلك بس أنا أكبر من كده بكتير، وعمري ما جبت سيرة حد وطول عمري في حالي، واسم حورية فرغلي متقولهوش تاني، انتي بتقوليه عشان تطلعي تريند، ولو قولتي اسمي تاني أنا آسفة على رد فعلي اللي هيحصل لأن ده حقي، وربنا يهديكي يا بنتي".

حورية فرغلي تهدد باللجوء للقضاء

وأشارت إلى أنها يمكن أن تقيم ضدها قضية تشهير، متابعة: "على فكرة أنا ممكن أرفع عليكي قضية تشهير، أنا مصورة الخبر وبعتوا لريهام سعيد وعندها بعد أما قولتي كدة أنا سكت وبرضو مش عايزة تعدي الموضوع اللي أنا مليش علاقة بيه لا من قريب ولا من بعيد".

وأكدت حورية فرغلي إلى أنها تعلمت احترام الآخر جيداً، موجهة رسالة لريم طارق: "مش هقولك غير ربنا يهديكي لنفسك وتبطلي تجيبي سيرتي لأني المرة الجاية هشتكيكي بالتشهير وصدقيني مش هتستحملي، مسمحلكيش تقولي اسمي مرة ثانية".

وكانت ريم طارق رفضت من قبل الاعتذار لحورية فرغلي مؤكدة أنها لم تسيء إليها أو تذكر اسمها علناً ولكن فقط قالت حرف من اسم فتاة.

وقالت ريم طارق"ماذكرتش اسمها وأني قولت حرف بس، وهي مش زعلانة وأنا ماجبتش سيرتها، ومش هعتذر لأني مقولتش مين الشخصية.

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار