محمد إمام يكشف سراً عن لفظ أحمد الفيشاوي الخارج بمهرجان الجونة

  • تاريخ النشر: الإثنين، 25 سبتمبر 2017
محمد عادل إمام وأحمد الفيشاوي

دافع الفنان محمد عادل إمام عن صديقه الفنان أحمد الفيشاوي بعد الهجوم عليه بعنف بفضل اللفظ الخارج الذي تفوه به في مهرجان الجونة السينمائي، ليكتب كلمات مؤثرة يحاول فيها صد الهجوم عنه قليلاً.

شاهدي أيضاً: أحمد الفيشاوي في ورطة جديدة في مهرجان الجونة السينمائي والموقف يتعقد

ونشر محمد إمام صورة لأحمد الفيشاوي من مهرجان الجونة السينمائي وكتب عليها تعليقاً قائلاً: "أنا بحب أحمدالفيشاوي .. مشكلة احمد انه عايش بدماغ غربي في مجتمع شرقي متحفظ جداً ، بيغلطوا اه بس مايحبوش اللي بيحبوهم يغلطوا . انا عشت مع احمد أيام في بيت الاستاذ فاروق الفيشاوي و مدام سمية الالفي و ماشفتش منهم غير كل حب . الأستاذ فاروق من ألطف الشخصيات اللي ممكن تشوفها في حياتك ، و مدام سمية من أجمل الأمهات ( ده غير ان اول مسلسل ليا في حياتي كان مع الاتنين دول )".

محمد عادل إمام يدافع عن أحمد الفيشاوي
وأضاف محمد إمام قائلاً:" و علي فكرة احمد الفيشاوي ده من أقوي الممثلين اللي في مصر . سيبوه يعيش حياته زي ماهو عاوز و انتوا عيشوا حياتكم زي مانتوا عاوزين . البوست ده مش دفاعاً عن أحمد ، هو فعلاً غلط و اعتزر ، بس كان في كلمتين لازم اقولهم بحق العيش و الملح و العِشرة اللي بينا".

وعلق متابعو محمد إمام على كلماته الدفاعية عن أحمد الفيشاوي معربين عن فخرهم به ومن ما قاله في حق صديقه، مؤكدين أن الأمر حقاً أخذ أكثر من حقه والبعض بالغ فيه.

وكان أحمد الفيشاوي تعرض لهجوم عنيف على إثر غضبه من شاشة عرض فيلم "شيخ جاكسون" مما دفعه للتفوه بلفظ غير لائق في الميكروفون، إلا أنه اعتذر عن ما بدر منه مؤكداً أنه لم يقصد الإساءة لأي شخص ويقدر المجهود المبذول من أجل إنجاح المهرجان.

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار