مروة عبد المنعم تنهار بالبكاء وتتهم تامر حسني بالتخلي عنها

  • تاريخ النشر: الجمعة، 19 مايو 2023
مروة عبد المنعم تنهار بالبكاء وتتهم تامر حسني بالتخلي عنها

انهارت الفنانة مروة عبد المنعم بالبكاء على الهاء بعد حديثها عن الأشخاص الذين تخلوا عنها في فترة محنتها خلال ابتعادها عن الفن، مشيرة إلى أنها توقعت وجود الفنان تامر حسني في مقدمة المتواجدين بجانبها لكن ما حدث كان عكس ذلك.

مروة عبد المنعم تتهم تامر حسني بالتخلي عنها

وقالت مروة عبد المنعم خلال لقاء لها في برنامج قعدة ستات على شاشة القاهرة اليوم: "كنت لسه بقول لبنتي مش عارفة أنا صرفت عليكم طول السنين اللي فاتت دي إزاي؟ بس بتمشي، محدّش وقف معايا... ربنا ده عظيم وكريم، بقعد ساعات أقول أنا بصرف السنة دي إزاي".

ولفتت إلى أنها توقعت وقوف تامر حسني بجانبها بعد نجاح فيلم عمر وسلمى خاصة أنه كان من المقربين لها إلا أنه لم يتواصل معها طوال تلك الفترة، مشيدة بموقف الفنان أحمد زاهر وأحمد صفوت معها.

وأضافت مروة عبد المنعم: " كنت متخيلة إن تامر حسني يسأل عليا، وخاصًة كان لسه في "عمر وسلمى" حصله موقف في الجيش ورحتله مع إني لسه مكنتش صاحبته، والناس اللي بينا عشرة شغل فقط مسألوش عليا، إحنا مش عشرة خروج وفسح، وتامر من الناس اللي قريبة مني، ومبعتش رسالة ولا كلّمني، أحمد صفوت من الناس اللي وقفوا معايا، وأحمد زاهر وقف معايا في حاجات كتير جداً".

وأشارت إلى أن أشرف زكي، نقيب الممثلين كان من الداعمين لها، إلا أنها رفضت الحديث عمن تخلوا عنها خلال تلك الفترة قائلة: "أشرف زكي وقف معايا، إدوارد كان وقتها معايا، ودول اللي كانوا واقفين معايا، ومش هقول مين أتخلى عني، وفي ناس استنيت إن هما يبقوا معايا، ومزعلني أوي ومش عايز أقول مين، ومكنوش صحابي أوي وعلى الأقل في بينا عشرة من الوسط الفني، ولما أقابلهم في لوكيشن بيقوليلي إيه الأخبار وبيسألوا عليا، وبقول الأسماء في الحاجة الكويسة".

مروة عبد المنعم تتعرض لحادث

يذكر أن مروة عبد المنعم تعرضت لحادث قبل أيام بحريض شب في شقتها بسبب شمعة متواجدة في غرفة ابنتها وهي نائمة مؤكدة أنهم لحقوا الحريق ولم يحدث أى أضرار وكل من فى المنزل بخير"..

ونشر صوراً عبرحسابها للحريق علقت عليها: "شكراً جدا لكل الناس اللي اتصلت بيا عشان تطمن.. الحمد لله والشكر ليك يا رب، في لحظة، أوضة بنتي حور بتتحرق، حاجة مرعبة أوي، قدر الله وما شاء فعل".

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار