البلوجر سارة محمد تفقد بصرها بعد حادث سرقة وخطيبها يرد على تخليه عنها

  • تاريخ النشر: الأربعاء، 01 مارس 2023
البلوجر سارة محمد تفقد بصرها بعد حادث سرقة وخطيبها يرد على تخليه عنها

حظيت البلوجر المصرية سارة محمد التي تعرضت لحادث سرقة فقدت في إثره بصرها على تعاطف رواد التواصل الاجتماعي، وتداول النشطاء أنباء تفيد تخلي خطيبها عنها بعد الحادث ولم يزرها.

خطيب البلوجر سامر محمد يرد على تركها

هذا الأمر دفع مصطفى خطيب البلوجر المصرية سارة محمد، للخروج والحديث حول حقيقة الأمر، وقال في مداخلة هاتفية مع الإعلامية ريهام سعيد ودافع عن نفسه قائلاً: «أنا بوجه كلامي دا لكل الناس ولسارة، أنا بحبها وسألت عليها من أول يوم الحادثة وكنت معاها وروحت معاها البيت، كنت بروح لها المستشفى وأسأل عنها بس أهلها رافضين».

وتابع مصطفى قائلًا: «أنا من وقت الحادثة في المباحث ومشغول، وأنا طلعت البيت أكثر من مرة بس أهلها رفضوا الزيارة وكل يوم بكلم والدها، وإحنا هنكمل الخطوبة عادي وهنجيب الدبل، بس مش وقته إننا نكتب كتاباً، وأهم حاجة اطمن على سارة والفرح خلال 6 شهور».

وعن تفاصيل الحادث روى مصطفى القصة وقال: «كان معانا قطة في العربية وسارة كانت تعبانة، وإحنا فالطريق بتكلم معاها لقيتها بصوت مرة واحدة بتقولي خلي بالك ـ في راجل واقف في بندقية في وشي مدانيش فرصة لأي حاجة وحصل اللي حصل».

والد سارة محمد يكذب خطيب نجلته

لكن والد سارة محمد أنكر سؤال خطيبها عليها في المستشفى سوى مرة واحدة وصرح خلال محادثته مع ريهام سعيد وقال: «الولد دا قدمه نحس عليها من أول ما خطبها وفي حاجات كتير بتحصلها ومجاش غير مرة واحدة يطمن عليها وجه عملنا مشاكل ومشي، واتصل بس مش كل يوم».

وتابع والد سارة قائلاً: «قال أبوه وأخوه جم يطمنون على سارة ومدخلوش الشقة، وقالوا إحنا هنجيب دبل بس مش هنعمل كتب كتاب دلوقتي»، معقبا: «أهم حاجة نطمن على سارة».

يذكر أن البلوجر سارة محمد وخطيبها مصطفى تعرضا لإطلاق نار من قبل مسلحين مجهولين على الطريق الصحراوي أثناء عودتهم، وكان غرضهم هو سرقة السيارة، وحاولت سارة أن تفيد خطيبها فأصيبت بإصابات بالغة منها إصابة العين والتي  تسبب في فقدان بصرها.

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار