عمرو مصطفى يدافع عن شيرين عبد الوهاب وسارة نخلة تشن هجوماً عليها

  • تاريخ النشر: الخميس، 29 ديسمبر 2022
عمرو مصطفى يدافع عن شيرين عبد الوهاب وسارة نخلة تشن هجوماً عليها

دافع الملحن عمرو مصطفى عن الفنانة شيرين عبد الوهاب بعد الهجوم الذي تعرضت له بسبب انتشار مقطع فيديو لها وهي ترقص على كرسي أمام زوجها حسام حبيب في أحد المطاعن في بيروت.

عمرو مصطفى يدافع عن شيرين عبد الوهاب

ولفت عمرو مصطفى في منشور له عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك أن بعض الفنانين قد يمروا بأوقات صعبة يكون من الصعب السيطرة عليها، في إشارة للأزمات التي مرت بها شيرين عبد الوهاب مؤخراً.

وعلق عمرو مصطفى: "مفيش فنان علي وجه الأرض بتكون حياته كلها جميلة لكل فنان (كبوه ) ومش الفنان فقط الإنسان الطبيعي كمان لكل شخص فترة صعبة في حياته واختبار كبير وساعات بيكون مستحيل وصعب يسيطر علي نفسه".

وطالب عمرو مصطفى بعدم الهجوم على شيرين عبد الوهاب والدعاء لها قائلاً: "شيرين عبد الوهاب اسعدتكم كتير وممكت تكون هي في كبوة فنية وإنسانية وزي ما كلنا بيحصل في حياتنا في ناس بتقدر تعدي وفي ناس من كتر الحروب مش بتقد".

وتابع: "هما كانت أفعالها ارحموها ربنا سبحانه وتعالى رحيم ليه كل الفضايح دي ليه كل الحروب دي خلاص أدعو لها ربنا ينور بصيرتها لان ساعات بيكون ده مش بأيديها  بيكون الدعاء فقط هو مفتاح رجوعها لحياتها وفنها".

وأنهى حديثه قائلاً: "كلنا بنغلط بس المهم نرجع ونصلح ، مكنتش عايز أتدخل لأني اعتزلت الكلام عن الشأن العام بس دي آخر مرة لأن الموضوع مستفز ،ربنا يهدي شيرين لبيتها وجوزها  والفن اللي بيقدموه ورجاء من الصحافة كفاية دي بنت بلدكم عيب".

سارة نخلة تهاجم شيرين عبد الوهاب

ومن جهة أخرى شنت الفنانة الشابة سارة نخلة هجوم على شيرين عبد الوهاب بعد تعليقها على منشور أحد الأصدقاء الذي أعاد نشر صورة شيرين عبد الوهاب وهي ترقص بطريقة غريبة.

وجاء تعليق سارة نخلة: "بص يا عزيزي حسام حبيب ابن عيلة وشاطر ومثقف ودارس جامعة محترمة ومش شبه شيرين خالص خالص خالص يعني هي ولا حاجة من ما ذكر أصلا بس اللي بيحصل دلوقتي دا مش حب هو دلوقتي بيرجع كرامته وبيثبت للناس إنها كذابة والناس بقت عارفة دا طبعاً دا مش حب شوية وهايقلبها

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار