محمود سعد يوجه رسالة للمقربين من سمير صبري

  • تاريخ النشر: الثلاثاء، 31 مايو 2022
محمود سعد يوجه رسالة للمقربين من سمير صبري

علق الإعلامي محمود سعد على الجدل المثار حول إنجاب الفنان الراحل سمير صبري ابن من فنانة مصرية معروفة، لا سيما بعد إنكار الناقد الفني طارق الشناوي إنجاب سمير صبري من الأساس.

قال محمود سعد في مقطع فيديو على قناته الرسمية على موقع "يوتيوب" تحت عنوان "سر ابن سمير صبري"، إن الفنان الراحل ذكر في كتابه إنه اتجوز وأنجب، وطالما هو قال كده يبقى عنده ولد، سمير اتجوز وهو عنده 19 سنة، يبقى ضروري ابنه فوق الـ60 سنة، في البعض عايز يقول كلام هنا وكلام هنا، وكأن البعض عايز يلمح على الشائعة التي طالت سمير صبري، وكأنه عايز يثبت أنه معندوش ولد".

محمود سعد يعلق على زواج سمير صبري

وأضاف الإعلامي المصري محمود سعد: طارق الشناوي شاف سمير كثير جداً، وممكن يكون راح بيته، وممكن يكون بيخمن إنه معندوش ولد، أما محمد عشوب كان لصيق بسمير صبري وقال عنده ولد وقال إنه عارف، عشوب كان قريباً جداً من سمير لأنه ماكيير كبير، وقال إنه عنده ولد من تاني من فنانة معروفة، وأنا معرفش إيه القصة دي وأرجو  اللي مش عارف ميقولش، وأنا معرفش حاجة شخصية".


 

استاء محمود سعد من الحديث الرائج بشأن سمير صبري، وانحصار حديث المقربين من الراحل على زوجاته وأبنائه، قائلاً: أنا عارف سمير كويس، لكن معرفش عنه حاجة شخصية، فكرة إنه كتب الميراث لبنات اخته ممكن يبقى عنده ابن وظروفه كويسة، وبنت اخته ظروفها سيئة ومحتاجة، منعرفش حاجة عن سمير، مفيش داعي نقول تلميحات، لراجل في ذمة الله، وارجو اللي ميعرفش ميتكلمش، قدم حاجات حلوة، ولو عنده ابن هيظهر".

سجال حول إنجاب سمير صبري

وعن إنجاب سمير صبري من فنانة مصرية شهيرة، قال محمود سعد: لو عنده ابن هيظهر ولو ملوش ابن مش هيظهر، ومش مشكلة، وحكاية إن سمير صبري عنده ابن من فنانة مشهورة دي حكاية شائكة جداً ميصحش كدة وكدة عيب".

واستكمل: أما تشوفوا حكاية لسمير صبري سبوها، عشان متبقاش تجري ورا حكايات سمير صبري، إذا كانت الفنانة دي عايزة تعلن براحتها وإذا مكانتش عايزة تعلن فنحترم رغبتها ورغبة الولد نفسه".

جدير بالذكر أن الماكيير المصري محمد عشوب، رد عبر صفحته الرسمية على "فيسبوك" على الناقد الفني طارق الشناوي بشأن حقيقة إنجاب الفنان سمير صبري.

وكشف محمد عشوب، إنجاب سمير صبري من فنانة مصرية مشهورة ولم يعلن لسبب ما، وكتب عشوب "الشهادة الأخيرة دي اعرف أن له ابن ثاني، وشفته عند الفنانة العظيمة وحبيبتنا، وصوره على السوشيال ميديا وهو يشبهه إلى حد كبير، هذا الكلام قاله لي أخي وصديقي أستاذ منير مكرم صديقها جدا، وممكن تسألوه في الدفنة قالتله إيه، أقسم بالله شفته في بيتها"

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار