نهى نبيل ترد على اتهامها بالتقصير في حق أبنائها برسالة مؤثرة

  • تاريخ النشر: الثلاثاء، 06 يونيو 2023
نهى نبيل ترد على اتهامها بالتقصير في حق أبنائها برسالة مؤثرة

ردت نهى نبيل على اتهامها بالتقصير في حق أبنائها والتركيز على شهرتها فقط، ووجهت رسالة لمنتقديها وذلك بعد حفل لتخرج أولادها.

 وعبرت نهى نبيل عن غضبها من هذه الاتهامات، التي طالتها من الدوائر القريبة والبعيدة، حسب قولها، متحدثة عن انتصارات أبنائها.

نهى نبيل ترد على منتقديها

ونشرت نهى نبيل مقطع فيديو ظهرت فيه متأثرة وهي تقول: "فيه حاجة مش هيحس بيا فيها غير الأمهات اللي انحطوا في مواقف تشبه اللي أنا فيه، الناس ما لها إلا الظاهر، لما يكون ظروفك بتحتك عليكي أنك تبتعدين عن بيتك، الناس ما تستوعب إنك لما ترجعين بيتك بتحاولين تعوضي كل الوقت اللي ا كنتيش فيه وبيكون المجهود مضاعفاً لأن بيكون في إحساس بالذنب".

تأثر نهى نبيل بعد اتهامها بالتقصير مع أولادها:

وأضافت: "فيه إحساس إني ببقى عايزة أكون موجودة أرغب أعوضهم اللي فات أبغي أعطيهم من وقتي فتتعبين! كلام كتير يعور القلب من ناس قريبة ومن ناس بعيدة، ما تدرين شيئاً عن عيالك ما تعرفين عنهم شيئاً، كلام يوجع كلاماً يجرح، تحاولين تستميتي علشان أهلك وبيتك وكلام زي ده يتعبك بزيادة.. فكنت أقول كل الكلام اللي يوجع القلب فكنت أقول يا رب أنت تعلم كيف تعبنا أنا ووالدهم علشانهم فاجبر خاطري فيهم".

 وتابعت: "والله كل يوم يسوونه أو ينجزونه بحسه أنه جبر بخاطري وإنجاز حقي لأن وايد انكسر خاطري ووايد انكسر خاطري ووايد تعبت نفسيتي لكوني أم وعلى السوشيال ميديا وحياتي مفتوحة على الناس فما كنت مستوعبة.. بالعربي حطيت صابعي في عين كل واحد قال إنهم ما راح يحققون شيء وراح يفشلوا".

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار