ريهام سعيد تهاجم منتقديها بتعليق صادم على زيادة وزنها

  • تاريخ النشر: الإثنين، 23 نوفمبر 2020
ريهام سعيد تهاجم منتقديها بتعليق صادم على زيادة وزنها

هاجمت الإعلامية ريهام سعيد منتقديها بشدة بعد تزايد التعليقات التي وجهت لها على صورها الأخيرة والتلميحات إلى زيادة وزنها مرة أخرى.

هجوم على ريهام سعيد بسبب ملابسها

تلقت ريهام سعيد العديد من التعليقات التي وصفتها بالجارحة بسبب ما اعتبره متابعيها اطلالة جريئة عن المعتاد، كما المح البعض أن جلوسها في المنزل طوال العام الماضي تسبب في زيادة واضحة بالوزن، وردت عليهم بنشر صورتين لها من زمنين مختلفين، لتؤكد أنها لم تتغير.

وطالبت ريهام سعيد من أصحاب تلك التعليقات التركيز في حياتهم، مؤكدة أن وزنها ثابت منذ 10 سنوات. 
وأضافت تعليقا عبر حسابها بموقع إنستجرام قالت فيه: إلى بيقولوا اتغيرتي دي أنا وطول عمري بسيطة وشايفه إن لو الحاجة مش مبتذله تبقي شيك وكل واحد حر، الصورة الثانية دي من أربع سنين وموجودة على كل المواقع وبتنزل في كل الأخبار، أيه الفرق ذراعي هو ذراعي والله بس تخنت عشره كيلو".

ريهام سعيد تهاجم منتقديها بتعليق صادم على زيادة وزنها

تابعت قائلة: للعالم المريضة ركزوا فحياتكما يا ملائكة وارحمونا من أحكامكم وآراءكم الي مالهاش أي قيمة . ولا انتوا ملائكة ولا ليكوا الحق في الحكم علي الناس الكلام ده للقلة القليلة المريضة اللى جواها غضب بتطلعه على بروفايلات الناس المشاهير

وواصلت ردها الغاضب بقولها: مش فاهمه فكرة إنك تتابع واحد عشان تنتقده إنت مالك. دي أنا بسيطة وحره وشيك وعمري ما كنت حاجة غير كده ودي طبيعتي اللي مصدوم أكيد مش ها روح البرنامج كده لأن ماينفعش الواحد يروح البنك لو موظف بشورت. الدليل على إنكوا ولا بتفهموا في الدين ولا تعرفوه إن الدين قال ان الكلمة الطيبة صدقة انتوا وصل بيكوا التنمر انكوا بتحكموا مين داخل الجنة ومين داخل النار".

واختتمت ردها قائلة: وإن تقل خيرا أو لتصمت، ارحمونا بقي من العقد ومن قلة الأدب. ناس بتبان في منتهي التقوى من ناحية المظهر وهي منحرف انحراف رهيب. لما مايعجبكش حد أبعد عنه وادعيله بالهداية مع إن مجرد إنك تحكم على حد وعلى علاقته بربنا انت الي محتاج ندعي لك بالهداية. 

إيقاف ريهام سعيد

ريهام خضعت لعدة جلسات تصوير تمهيدا لعودة برنامجها صبايا الخير بعد فترة توقف استمرت أكثر من عام ونصف، بعد أن أعلنت قناة الحياة المصرية وقف البرنامج وإصدار قرار بمنعها من مزاولة أي نشاط إعلامي، بعد أن وصفت أصحاب الوزن الزائد في برنامجها بأنهم "عبء على الدولة وعائلاتهم".