فريدة سيف النصر تساند أنغام بكلمات مؤثرة وتربط مرضها بالحسد

  • تاريخ النشر: السبت، 26 نوفمبر 2022
فريدة سيف النصر تساند أنغام بكلمات مؤثرة وتربط مرضها بالحسد

ساندت الفنانة فريدة سيف النصر المطربة أنغام بعدما تعرضت لوعكة صحية في الفترة الأخيرة ونقلت في إثرها إلى المستشفى.

وشاركت الفنانة المصرية مع جمهورها منشوراً عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك قالت فيه : "سلامتك يا غالية يا أخت وصاحبة فرقتنا الأيام ومشاغلها ومشاكلها لكن في القلب مكانك دافئ.. سلامتك.. سلامتك.. يا أنغام.. يارب احنا أتحسدنا في أهم مطربتين بالعالم العربي .. بجد ..الله أكبر". 

فريدة سيف النصر تدعم شيرين

وفي وقت سابق علقت الفنانة فريدة سيف النصر على تصرفات شيرين عبد الوهاب الأخيرة بعد رجوعها لطليقها حسام حبيب حيث قالت عبر حسابها على الفيسبوك: "بدل عنتر وعبلة …حسام وهبله…الطيبة الزمان ده بتبقي هبل يا شيري …المهم … خلصنا كلاماً ولا لسه عشان مامي تتكلم".

فريدة سيف النصر تساند أنغام بكلمات مؤثرة وتربط مرضها بالحسد

وأضافت: "الهجوم زايد عن الحد. من مطربات ممثلات معجبات.. يعني.. وكأن حياتهم كلهم مثالية ..الجميع عنده مشاكل وفيهم اللي انضرب واتشتم وخيانات ومشاكل مع الأهل عادي زي باقي البشر ده في حب بيقتل حبيبته اشمعنى مركزين معاها.. طبعا كل ده غلط وارفض عقوق الوالدين خاصة الأم عشقي أنا أمي ..وطبعا الأخوات مايتعوضوش. لكن بين السطور وأدق التفاصيل حاجات مانعرفهاش ماشوفناش..هي فقط تعرفها".

وتابعت: "الفرق بينها وبين غيرها أنها من غير فرامل ..اللي في قلبها. وعقلها وكلها على لسانها هي كده واضحة ..بلاش نحاكمها بقسوة دي حياتها هي حاسبوها على فنها بس..هي حد غلبان أوي عايز يحب ويتحب..سيبوها ولو ربنا مش عايز ماكانوش اتجوزوا تاني..عيب بقي كل برنامج  بمذيعات جلد ونقد وكأنهم ملائكة عيب".

فريدة سيف النصر تنتقد قنوات يوتيوب

وانتقدت الفنانة المصرية قنوات اليوتيوب التي تنشر معلومات كاذبة عن الفنانين، وقالت: "كفاية قنوات اليوتيوب السبوبة كل من هب ودب يسب الناس ربنا ينتقم منكم.. ولا المطربات الفاضلات كفاية بقي لحد كده اللي من هنا وهناك..ده مش أسلوب محروقين أوي على أهلها.. طيب ظروفكم أية مع أهاليكم أنتم ما احنا مانعرفش. والله عالاقل هي أهلها شايلاهم بقالها كتير..وبرضه تظل شيرين أحلى صوت حساس..هي وأنغام".

وكانت سيف النصر قد أصيبت بالفيروس المنتشر وهو المخلوي التنفسي خلال حضورها مهرجان القاهرة السينمائي الدولي، وتلقت العلاج في منزلها تحت إشراف أطباء متخصصين.

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار