اشتعال الأزمة بين محمود مهدي ومحمد نجاتي والأخير يقرر مقاضاته

  • تاريخ النشر: الإثنين، 20 ديسمبر 2021
اشتعال الأزمة بين محمود مهدي ومحمد نجاتي والأخير يقرر مقاضاته

عبر الفنان محمد نجاتي عن دهشته من استمرار هجوم الفنان محمود مهدي، زوج منة عرفة، عليه وتحول الأمر إلى شكل سيئ بمرور الوقت رغم عدم وجود أزمة تتطلب ذلك.

محمد نجاتي يقاضي محمود مهدي

وعلق محمد نجاتي على ذكر اسمه في الأغنية التي أصدرها محمود المهدي باسم "مهدي حارقكوا" منذ أيام موضحاً أنه قرر الرد على الأمر بطريقة قانونية.

وأضاف أنه سيتخذ الاجراءات القانونية ورفع دعوى قضائية ضده بتهمة التشهير وابتزاز والتهديد بالضرب في أغنيته الجديدة بعيدا عن نقابة المهن التمثيلية أو نقابة المهن الموسيقية نظرا لأنه عضوا بها.

وشدد على أن المشكلة كانت وقت تصوير مشهد في المسلسل مع منة عرفة وانتهت حينها وأن زوجها محمود مهدي لم يكن طرفاً في المشكلة.

وأشار إلى أن المشكلة تحولت إلى طريقة لاستغلال اسمه في التريند على مواقع التواصل الاجتماعي قائلاً: "" بس التريند جه على دماغه.. هو استفاد ايه؟ خسر واترفع عليه قضية.. كدا أغنيته اتسمعت".

محمد نجاتي يرد على محمود مهدي

ووصف محمد نجاتي ما فعله محمود مهدي بذكر اسمه في أغنية بأنه يشبه أفعال الأطفال رافضاً الرد عليه بنفس الطريقة.

وقال محمد نجاتي في تصريح له :"مش هرد عليه لما يجيب سيرتي في أغنية أو فيلم، هو عاوز يفتح في الكلام، وبعدين هو إحنا مش ورانا حاجة غيره؟ اللي بيعمله ده شغل عيال صغيرة، والكبار هما اللي بيقفلوا المواضيع، وده ولد عاوز يلعب

وأبدى نجاتي تعجبه من الأمر قائلا: " أنا مستغرب جدا من اللي بيعمله المهدي، ليه كل ده مش فاهم، ليه يجيب اسمي أو سيرتي في أغنية أو في أي حاجة من الأساس".

وتابع حديثه ، قائلا: "هو أصلا مش طرف في الموضوع ولن أسمح بالتجاوز، والموضوع اللي حصل مع منة خاص بها وبالشركة المنتجة، ونهينا الكلام فيه خلاص، وبعدين أنا كنت باعمل دوري مش أكتر، يبقى بتعمل كده ليه؟"".

الأغنية التي ذكر فيها محمود مهدي اسم محمد نجاتي جاءت لكماتها: "فين اللي كان عاملي فيها الجولدبيرج، فين عمال يقول لك أنا والحديد، يبقى أنا فين شبه نجاتي، لسه شايفه مدغدغينو اتنين، وهيقعد في البيت شهرين".

محمد نجاتي ومشاكل عائلية بسبب منة عرفة

وكان الفنان محمد نجاتي قد تقدم بشكوى ضد منة عرفة وقال خلال لقاء مع برنامج et بالعربي:"أنا قدمت شكوى للدكتور أشرف، عشان أنا مليش علاقة بالموضوع وتم طرح اسمي في حكاية أنا مليش علاقة بيها، وتم تكذيبي على السوشيال ميديا، وهذا يهينني تمامًا، وأنا مش عارف يعني حتى لو هي ماضية طبعًا دا هيتم التحقيق فيه وهنعرف هي ماضية فعلًا على العقد بأنها متتلمسش أو لا".

وأضاف:"بدأ يبقى في مشاكل في البيت عندي، مراتي بتقولي إيه المشاهد دي، عبارة عن إيه اللي تخلي اتنين ينفصلوا عن بعض، ولادي في المدرسة بدأ الناس تعرف أن باباهم كان سبب في طلاق منة عرفة، أنا استغربت جدًّا والموضوع بدأ يكبر

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار