حلا شيحة تكشف حقيقة انفصالها عن معز مسعود

  • تاريخ النشر: الأحد، 24 يوليو 2022
حلا شيحة تكشف حقيقة انفصالها عن معز مسعود

كشفت الفنانة المصرية حلا شيحة، حقيقة الأنباء المتداولة حول انفصالها عن زوجها الداعية الإسلامي معز مسعود، مدافعة عنه ضد ما ينشر على مواقع التواصل الاجتماعي.

حلا شيحة تنفي انفصالها عن معز مسعود

ونفت حلا شيحة انفصالها عن معز مسعود من خلال منشور عبر حسابها الشخصي على إنستغرام، أكدت فيه أن المنشور السابق الذي أثار جدلاً واعتقد البعض أنه بسبب انفصالها كان مجرد مشاركة لشيء أعجبها.

وأكدت أن كافة الأخبار المتداولة عن طلاقها غير صحيح، معلقة: "لكل المتابعين والمحبين على صفحتي وفي الوطن العربي حابة أقولكم مفيش أي خبر اتكتب عن معز وعني يخص الطلاق صحيح".

ولفتت إلى أنها لم تكن تقصد شيئاً معيناً في حديثها خلال المنشور السابق، مشدة بزوجها معز مسعود، قائلة: "كلامي في البوست اللي فات كان كلام عام ولم أقصد بيه حد معين أبداً.. ومعز بعيد عن الكلام ده تماماً بالعكس هو سبب كبير لحاجات جميلة في حياتي وحياة أولادي ومشفتش كتير زي أخلاقه واحترامه وعيب الكلام اللي بيتقال عن صفحات السوشيل ميديا كله مش صح أبدا".

وحول سبب نشر هذا المنشور، قالت حلا شيحة: "والله في مشاكل أكبر بكتير وحاجات أهم بكتير ممكن نتكلم فيها.. وأنا على صفحتي بحب أشارك جمهوري ساعات بمعاني بحسها وبحسهم زيي وبحب أتواصل معاهم وأبقى موجودة معاهم مش أكتر من كدة".

وعلقت حلا شيحة على الانتقادات التي وجهت إلى حجابها خلال الصور التي نشرتها خلال الأيام الماضية: "بالنسبة لحجابي أنا قلت بحاول زيي زي بنات كتير وأكيد مش أحسن حاجة بس أنا كده دلوقتي والحمد لله.. وأنا مش شيخة أنا إنسانة عادية جداً ليا حسناتي وليا سيئاتي والبشر كلهم كدة فبلاش حد يزايد على حد وبدل ما نتريق أو نقول كلام مش مهم نكون متصالحين مع نفسنا ونبطل نحكم على بعض إحنا بشر مش ملايكة".

شائعات انفصال حلا شيحة ومعز مسعود

يذكر أنه خلال الأيام الماضية ترددت أنباء عن انفصال حلا شيحة ومعز مسعود بسبب نشرها صور مع أبنائها دون ظهوره والتعليق عليها قائلة: "لحظات في حياتنا بتعدي مع ناس بنقابلهم مرة في العمر ولحظات مع أولادنا بنحس بيها بفرحة وحب وأمل.. ولحظات مع نفسنا بنتأمل فيها حياتنا.. كل أيامنا لحظات".

وتابعت: "علشان كده مفيش حاجة تستاهل الزعل والتفكير الزيادة وأجمل حاجة إن الواحد لما يتعب أنهيحس إنه تايه أو متلخبط لازم يبقى متأكد إن مشاعره بتقوله حاجات محتاج يعرفها أو يفهمها أو يفهم نفسه أكتر ونتعلم، مش عيب نقول غلطنا ومش عيب نصلح أخطاءنا بس أهم حاجة منكملش ونعاند نفسنا، ونعاقب نفسنا ونحكم على نفسنا بالفشل.. الفشل إننا نسيب نفسنا جوا نفس المشاكل ونستسلم"

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار