ريهام سعيد توجه رسالة لنادر صعب وزوجته وتبكي في فيديو جديد

  • تاريخ النشر: الجمعة، 16 فبراير 2024
ريهام سعيد توجه رسالة لنادر صعب وزوجته وتبكي في فيديو جديد

نشرت ريهام سعيد مقطع فيديو جديد ظهرت فيه باكية وموجهة رسالة إلى طبيب التجميل نادر صعب وزوجته، ووجهت ريهام سعيد رسالة إلى متابعيها طالبتهم فيها بعدم نشر صورها القديمة.

 كشفت ريهام سعيد في مقطع الفيديو عن تلقيها عروض من مراكز تجميل لإصلاح نتائج العملية غير المُرضية لها، موضحة أنها لن تستطيع تحمل هذه العمليات لصعوبتها، حيث أشارت إلى أنه عرض عليها حلق شعرها لأخذ جزء من الجمجمة لإصلاح الجلد.

فيديو ريهام سعيد

وقالت الإعلامية المصرية: "عائلتي كلها غاضبة مني لأنني عرضت صوري بعد التجميل، مفيش حد بيقول أنا عملت عملية تجميل وكدة، لكن المشكلة مش انا اللي قلت خالص.. أنا النهاردة سأتحدث رغم طلب المحامي الخاص بي بعدم الحديث لأنني أرغب في الفضفضة، وإزاي أنا حزينة ودخلت في اكتئاب أظن إني مش هطلع منه على خير.. ليه؟ أنا عيشت مشاكل كتير قبل كدة ما تكلمت عنها خالص، ماتكلمتش عن جوازي أو طلاقي، وحياتي المهنية بتطلع برة عني غصب عني، وكل اللي يحب يتكلم يقول توقفت عن العمل أكثر من مرة حتى الدكتور ده، وأنا لم يتم وقفي في حياتي إلا مرة واحدة وقت أزمة السمنة ومفيش إعلامي لم يتم توقيفه".

ريهام سعيد قبل وبعد التجميل

وأضافت: "أنا إعلامية محترمة وبحب بلدي.. لكن أنا مش طالعة أتكلم عن نفسي أنا بتكلم عن الناس التي لا يوجد في قلوبها رحمة، الناس اللي فاهمة إن  ربنا لا يرجع الحق لأصحابه، ويعبثون في الأرض ظناً منهم أن الله لا يرجع الحقوق، كله حذرني من القضية وقالوا لي إني لن أحصل على حقي، والمحامي قال إنه القضية بها عدم اختصاص".

 رسالة ريهام سعيد لنادر صعب

ووجهت ريهام سعيد رسالة جديدة لنادر صعب قائلة: "هل ترى أن شكلي بهذه الطريقة جيد؟ لو شايفه كويس يبقى الله يطمنك.. المدام بتاعة حضرتك طالعة بكل قسوة تقول إن المحاربة ليست في انستجرام ويحارب في القانون لو هي حرب بريئة.. أنا لم أكن أحارب في القانون أو انستجرام أنتم من  نشرتوا لي صور على إنستغرام، أنا كل لايفاتي رداً على افترائاتكم، مرة سرقت ١٥ ألف دولار، ومرة تقول إني جيت لك ختيارة.. ده وشي! أنا أصبحت لا أستطيع الكلام، أنا مش برد عليك ولا أبرر، لكن ربنا هياخد حقي".

ووجهت رسالة إلا أنابيلا هلال قالت فيها: "هل لا تخافين أن يحدث لك مثلما حدث لي؟ اتق الله.. مش خايفة؟  تخيلي صحيتي الصبح لقيتي نفسك كدة مش هتبقي خايفة، مش خايفة أن يفعل الله بك ما فُعل بي؟ أنا بس عايزة أقول لكم حاجة مهمة جدا هو إن في ناس وحشة كتير أوي ومعندهاش خوف".

ريهام سعيد ترد على بلوجر شهيرة

وخلال مقطع الفيديو الذي نشرته عبر حسابها الشخصي قالت ريهام سعيد إن هناك إحدى المشهورات تقول إنه من المستحيل أن يكون طبيب التجميل تجاهل رد ريهام سعيد، ووجهت لها رسالة: "هل قبضت فلوس؟ كل شيء تحدثت عنه له إثبات.. كفاية إني هعيش كدة طول عمري.. شوهتوا وشي ليه عاوزين تشوهوا سمعتي؟ وأنت عارف إن كل الكلام ده مش حقيقي، ده إحنا عاملين فيديو كنت زي القمر، وحتى لو مش زي القمر، وفيه دكتور تجميل يقول أصلها كانت جاية لي وحشة؟ عارف إنك هتشوهني قولي وماكنتش هعملك حاجة".

وتابعت: "لكل الأشخاص اللذين يقولون لي أنت هترجعي .. الفانز أرجوكم محدش يحط لي صورة من صوري القديمة لأني مش قادرة أشوف صورة بشكلي القديم لأني حزينة جدا إني فقدته، حاجة أخيرة محدش يعملي صور بالذكاء الاصطناعي.. أما المراكز التي ترسل لي لتعديل ما حدث في وجهي، وعلشان ده يحصل لازم عمليات صعبة أنا لن استطيع تحملها على المستوى النفسي.. أنا بقو للدكتور وزوجته اتقوا الله".

ريهام سعيد

وأشارت إلى تصوير العملية وقت خضوعها للتخدير قائلة: "مايصحش اللي حصل ده مش رحمة خالص  آخر كلمة حقولها من قلبي في كل واحد ظالم .. حسبي الله ونعم الوكيل فيك وإن شاء الله تشوفوا اللي أنا شوفته.. أما عن زوجة الطبيب.. اتق الله".

 تفاعل المتابعون مع ريهام سعيد في تعليقات من بينها: "من اصعب المواقف الشعور بالغبن وجع نفسي وجسدي ودفعت فلوس اكيد حتى ولو نصف المبلغ وما وصلت للنتيجه المرجوه!!كلام قاسي بحقها حرام في قضاء والله ينصرها وينصر المظلوم لان مش اول مره يرتكب الدكتور مثل هذا الخطء !!حسبيا الله ونعم الوكيل". 

وهاجمها آخرون في تعليقات: "قسم بالله من ايام بقول الله يكون فعون عيلتك .. مراهقتك فتصرفاتك وافتعالك للأزمات والتشاحن والتلاسن اااوووفر صراحة..وانتي اللي تكلمتي ونشرتي الصور والطبيب طبيعي يرد عليكي".

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار