فجر السعيد توجه رسالة لبيومي فؤاد

  • تاريخ النشر: الإثنين، 06 نوفمبر 2023
فجر السعيد توجه رسالة لبيومي فؤاد

وجهت الإعلامية الكويتية فجر السعيد رسالة دعم للفنان بيومي فؤاد بعد موجة الهجوم العالية التي تعرض لها خلال الساعات الماضية على خلفية الكلمة التي ألقاها بعد عرض مسرحيته زواج اصطناعي.

وكتبت الإعلامية فجر السعيد رسالتها عبر حسابها الشخصي على تطبيق إكس، في محاولة منها لتخفيف الضغوط على بيومي فؤاد بسبب الانتقادات الحادة.

رسالة فجر السعيد لبيومي فؤاد

وكتبت فجر السعيد في رسالتها لبيومي فؤاد: "بيومي فؤاد، يا جبل ما يهزك ريح… تعلم إن الموضة الهجوم عليك للوصول إلى رأس الأخبار، ولكن يبقى الأصل الموقف الصلب.. كل من هاجمك يريد تصدر الأخبار ولكن من ينافسك ؟!!! لا أحد.. كمل نحبك ونحب فنك الذي لا يقدر عليه فاشل أو متعاطي مخدرات".

وكان بيومي فؤاد أحدث ضجة بكلمته عقب عرض زواج اصطناعي وقال: "من حقك أنك تعتذر عن المسرحية، لكن مش من حقك إنك تغلط في فنك، إحنا مش بنيجي عشان نضحك إحنا بنقدم فننا المصري.. إنتوا بتحترمونا واحنا بنحترمكم جداً، أنا وكل زملائي بنحترمكم وبنحبكم وهنفضل طول عمرنا معاكم، كتر خيركم، إحنا بنقدم فن.. بنتعب ونشقى عشان نقدم فن مش عشان نيجي نضحك".

 وأضاف: "لو الموضوع كده يبقى فيه فنانين من أيام نجيب الريحاني لحد محمد أنور المفروض ينتحروا، احنا بنقدم فن، تحياتي لحضراتكم أنا آسف.. أقسم بالله إحنا مش بتوع فلوس والله العظيم مش بتوع فلوس، العرض ده لو قعد 15 يوم تاني بدون أجر، إحنا يبقى لينا الشرف ونبقى فرحانين جداً، تحياتي لحضراتكم وأنا آسف".

جاءت كلمة بيومي فؤاد بعد إعلان محمد سلام انسحابه من المشاركة في العرض المسرحي، موضحا أن سبب انسحابه هو تأثره بما يحدث في غزة ورفضه المشاركة في عروض مسرحية في هذا التوقيت، ليتم استبداله بالفنان محمد أنور الذي قدم دوره في عرض مسرحية زواج اصطناعي.

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار