مجدي الهواري لـ غادة عادل عن سبب عدم زواجه: اللي بينا ما ماتش

  • تاريخ النشر: الإثنين، 27 ديسمبر 2021
مجدي الهواري لـ غادة عادل عن سبب عدم زواجه: اللي بينا ما ماتش

كشف الثنائي غادة عادل ومجدي الهواري تفاصيل حول حياتها قبل الانفصال وبعده للمرة الأولى في لقائهما التلفزيوني ضمن برنامج بصراحة مع.

مجدي الهواري يكشف سبب عدم زواجه ثانية

ورد المخرج مجدي الهواري بإجابة غير متوقعة على سؤال طليقته غادة عادل: "متجوزتش ليه بعد طلاقما"، ليكشف عن شورطه للزواج مرة أخرى.

وقال مجدي الهواري: "في شروط عندي في الجوازة التانية، هل الزوجة التانية هتبقى متقبلة فكرة إني أنا لسه بحبك لأنك أم ولادي وبنتي، الحب اللي ما بينا يا غادة ما ماتش".

وتابع أنه ترك لها حرية الزواج مرة أخرى، قائلاً: "أنتي لو اتجوزتي تاني أنتي حرة، وفي بداية مشوراك الفني كان يتم تكريمك كانوا يقولون مجدي الهواري يفرض زوجته على الفن ولكن مع حصولك على الجوائز أصبحوا يقولون غادة عادل وزوجها المنتج وظهرت موهبتنا عندما عملنا سويا في فيلم الوتر".

وأثنى مجدي الهواري على موهبة غادة عادل في التمثيل، قائلاً: "الناس كلها فاكرة إن أنا اللي اكتشفتك لكن الحقيقة انتي اللي اكتشفتيني فعندما كنت منتج والناس شايفين انك مش بتعرفي تمثلي وأنا كنت بقول لا أنا كنت مؤمن بيها فأكتشف نفسي أن عندك الموهبة قبل أن أكون مخرج".

ووجهت غادة عادل سؤالاً لمجدي الهواري حول الأفلام التي قدمتها للسينما خلال الفترة الماضية قائلة: "إنتَ شايف إني ماشية في طريق غلط في شغلي؟"، ليرد قائلًا: "لا مش كل حاجة، الأفلام اللي بتعمليها في الفترة الأخيرة في منها إنك بتهزمي نفسك وتاريخ إحنا عملنا سوا".

غادة عادل تعاتب مجدي الهواري

ووجهت غادة عادل عتاباً إلى مجدي الهواري بسبب غيرته عليها خلال فترة زواجهما، قائلة:

"أنت كنت مؤمن بيا وتدفعني أكون ممثلة ولكن كان لديك مشكلة أنك تحدد الأعمال حسب ارتياحك النفسي بسبب حبك وغيرتك عليا ومكنتش عارفة أطلع ما بداخلي".

وكشفت غادة عادل عن جزء من أسباب انفصالهما قائلة: " والولاد كانوا بيشوفونا بنتخانق كتير جدا. وكنت في فترة بتختفي وتغيب وأنا أدور عليك، وكان في وقت كنت مش قادرة أتقبل الحياة دي. كنت واخدني شيء مسلم بيه، وبتعاملني كإني بنتك.

وأضافت: "إنت كنت فعلا بتعاملني كإني مريم بنتك، وأنا عشت كده عند أهلي، عايزة أعيش ست عندي شخصيتي وحياتي وصحابي."

وبرر مجدي الهواري طريقة تعامله بخوفه عليها، فائلاً: "أنا حسيت إن لما جيتي مصر كنتي مش فاهمة الحياة، فخدت على عاتقي أفهمك كل حاجة والصح من الغلط، يمكن كان كتير لكن عذري الوحيد إني كنت خايف عليكي".

وسألت غادة عادل مجدي الهواري "شايف شخصيتي الأول أحسن ولا دلوقتي أحسن؟" وعقبت على رده قائلة: "ليه معرفتش الحياة وأنا معاك؟ كان ممكن تجربني في الحياة، إزاي هتعامل وأواجه الناس وأتعامل في شغلي."

غادة عادل تبكي أمام طليقها مجدي الهواري

وتحدثت غادة عادل ومجدي الهواري عن فترة زاوجهما التي استمرت أكثر من 20 عاماً قبل وقوع الطلاق.

وظهرت غادة عادل تبكي خلال الحلقة بسبب استعادة بعض الذكريات في حياتها رافضة الحديث عن الأمر مشيرة إلى أنها لا تحب استعادة الذكريات مرة آخرة.

وبكت غادة عادل بعد أن وجه لها مجدي الهواري سؤالاً عن سبب هروبها من الحديث عن الذكريات، لتعلق قائلة: "أنا فعلاً مش بحب الذكريات".

وكشف مجدي الهواري أن زواجهما جاء في سن صغير للغاية إلا أنهما نجحا في الاستمرار معاً لمدة 20 عاماً معتبراً أن ذلك نجاح كبير.

يذكر أن غادة عادل ومجدي الهواري انفصلا عام 2018، لكن ظلت علاقتهما مستمرة وأصبحا أصدقاء ودائما يتواجدان سويا ويحتفلا معا بالمناسابات الخاصة.

وكان المخرج مجدي الهواري، وجه رسالة لطليقته ووالدة أبنائه الفنانة غادة عادل، احتفالا بعيد ميلادها، قبل أيام، ونشر صورا له معها، عبر حسابه على تطبيق إنستغرام.

وعلق: "كل سنة وانتي طيبة يا أغلى وأطيب dodo في الدنيا.. غادة عادل، كل سنة وتبقى هي هي وطيبة، عايشة وحلوة في حياتنا كلنا، وتبقى فرحتنا وضحكتنا كلنا.. كل فرحة مقسومة لينا تبقي ليها مننا.. تفضل هي أم.. وأحن حضن.. وليها منا بوسة كلنا أنا وولادي".

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار