مي حلمي تهاجم محمد رشاد وتتحدث عن الخيانة والأخير يعلق برد ناري

  • تاريخ النشر: الخميس، 17 ديسمبر 2020
مي حلمي تهاجم محمد رشاد وتتحدث عن الخيانة والأخير يعلق برد ناري

اشتعلت الأزمة بين الفنان محمد رشاد، وطليقته المذيعة مي حلمي، خاصة بعد أن نشرت المذيعة المصرية فيديو تحدثت فيه عن الخيانة، ليرد رشاد رد ناري من المتوقع أنه سيشعل الخلاف بينهما.

ونشرت مي حلمي فيديو تحدثت فيه عن تجربة انفصالها ووصفتها بـ"المريرة" قائلة: "الخيانة صعبة والغدر صعب".

وقال محمد رشاد في رد ناري على مي حلمي عبر حسابه الشخصي على موقع إنستقرام: "المعاملة بالمثل أمر صعب جدا فالأصل غلاب مهما حدث، وكفاية شغل صعانيات ميديا وفضايح لركوب ترند مش نضيف، وبرضه ولا تنسوا الفضل بينكم، بس للأسف صعب تلاقي فضيلة جوة صندوق الزبالة".

محمد رشاد يرد على مي حلمي

وبعد الفيديو الذي نشرته طليقة محمد رشاد، رد الفنان المصري عليها عبر خاصية القصص القصيرة في حسابه الشخصي على وقع إنستقرام قائلاً: "أنا لحد دلوقتي ساكت وكافي خيري شري ومش بجيب سيرة حد، لأن تربيتي وأخلاقي ماتسمحش إني أرد على حد سواء كان كويس أو وحش في حياتي كل تجربة اتعلمت منها ومافتحتش عنها كلام ولو فيه حد حاول يشوه سمعتي ويتكلم عني بطريقة مش كويسة وعاوز إني أرد عليه بنفس الطريقة بتاعته، أنا استحملت حاجات كتير وسكت، وإن الله حليم ستار".

واستكمل: "الناس تقدر تميز وتشوف كويس أوي مين اللي بيكدب ومين اللي بيمثل، وهفضل ساكت لحد ماشوف الشخص اللي بيحاول يستفزني ويغلطني ده عاوز يوصلني لفين معاه، ربنا يستركم ويحميكم".

واختتم حديثه قائلا: "أنا ساكت لأن ده اللي اتربيت عليه، لكن بيحتم عليا اسمي وسمعتي إن لما حد يحاول يشوه فيا إن أنا أتكلم لكن أنا برضو ساكت"

بعدها قام رشاد بكتابة "ستوري" قال فيها: "إن حليم حليم ستار، وإذا بليتم فاستتروا والسكوت مش ضعف ولكن اتقي شر الحليم إذا غضب"

مي حلمي

كانت مي حلمي أثارت جدلاً بشأن منشوراتها على السوشيال ميديا، حيث ربط الجمهور أحدث فيديو نشرته عبر حسابها على إنستغرام بزوجها السابق المطرب المصري محمد رشاد، وأنها قصدت انتقاده من خلاله.

وقامت مي حلمي بنشر فيديو لها أثناء سيرها في مارينا دبي، وهي تقوم بغناء أغنية سقفة كبيرة للمطرب المصري أحمد بتشان، وقد بدت متفاعلة بشكل كبير مع كلمات الأغنية.

وقد علقت المذيعة الشابة على الفيديو بكتابة أول مقطع من الأغنية، والتي بدأت لها الفيديو: "سقفة كبيرة للناس اللي اتخلت عن عشرة وخلوا سيرتنا بقت سيرة".

انفصال مي حلمي ومحمد رشاد

كانت مي حلمي، خرجت على متابعيها برسالة نارية شديدة اللهجة انتقدت فيها ردود الأفعال على خبر انفصالها عن الفنان محمد رشاد، ونشر أخبار مغلوطة واتهامها بالتخلي عنه وقت أزمته. إلا أنها حذذفت هذه الفيديوهات من خاصية الإستوري بعد ساعات لتعود لنشر ما يتعلق بعملها.

ومن بين ما قالته في مقاطع الفيديو: "يعني وبعدين أنتم ميتقالكوش غير كلمة وبعدين بكل القرف اللي في الدنيا، الواحد يتجوز، يتطلق، أنتوا مالكم أنتوا حاشرين نفسكم في حياتي أكتر مني يعني.. أنا كان قراري صح إني حياتي تبقى بعيد عنكم وإنكم ماتعرفوش عنها حاجة".

وأضافت: "أنتوا حلكم إن حياتي متبانش ليكم وده القرار الصح، أنا كان عندي حق ومحمد كان عنده حق، وعشان التطفل ده وعزة جلال الله كل سكرين شوت هاخدها وأي قلة أدب بتتكتب هاخدها، فيه حاجة اسمها قضايا تشهير بشخصية عامة.. مصر كلها تبعت اللي عمري مشوفتهم في حياتي بيكتبوا تعليقات، ويسألوا بكل تطفل، وأنتم مالكم كل إشاعة وكل كلام نيلة بيتكتب بتقولوا نفس الكلام وتزودوا عليه كمان".

وحذف الفنان محمد رشاد المنشورات التي علق فيها على انفصاله عن الإعلامية مي حلمي، موضحاً أسباب حذف هذه المنشورات في تعليق جديد له على موقع إنستقرام.

 وكتب الفنان محمد رشاد في حسابه الشخصي: "أنا قررت أمسح أي بوست أو حاجة تخص موضوع الإنفصال إحتراما للطرف الأخر و العشرة اللي بينا لان بصراحة أغلب التعليقات.. اللي بشوفها علي مدار يومين فيها تجريح و إساءة وتجاوز مرضهاش ولا ليا و لا ليها و ربنا يوفق الجميع".

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار