أبرز تصريحات نسرين أمين: ترفض ارتداء الحجاب وهذه شروطها للزواج

  • تاريخ النشر: الخميس، 07 سبتمبر 2023
أبرز تصريحات نسرين أمين: ترفض ارتداء الحجاب وهذه شروطها للزواج

كشفت الفنانة نسرين أمين العديد من تفاصيل وأسرار حياتها، وموقفها من ارتداء الحجاب، كما وضعت شروطاً للزواج من جديد، موضحة أسباب انفصالها من قبل.

نسرين أمين تكشف موقفها من الحجاب

وأوضحت نسرين أمين خلال لقاء لها في برنامج "بلا تصنيف" الذي يعرض عبر قناة LBC إنها لا تفكر في ارتداء الحجاب، لأنها ترى أن الأمر مرتبط أكثر بالأخلاق.

وعلقت نسرين أمين قائلة: "مش ممكن ألبس الحجاب، لأن أنا مش بشوف ان الحجاب أصله لبس لأ ده أخلاق، وأنا الحمد لله راضية بأخلاقي وعارفة إني كويسة".

وأشارت إلى أنها ربت ابنتها على ارتداء ما تريده قائلة: "ربيت بنتي على الصراحة إنها تلبس وتأكل اللي هي عاوزاه ولو عندي ولد مكنتش هفضله على البنت".

وحول حياتها الشخصية، كشفت نسرين أمين سبب انفصالها قائلة: "كل حاجه حصلت لي كان صح وزواجي كان صح وخلفت بنتي بدري ودا شيء سعدني مش بيضايقني، مكنتش جاهزة أكون أم بس مامتي وببايا سعدوني جدًا".

وتابعت: "انفصلت بعد سنتين بسبب إن مكنش فيه نفس التفكير وأنا بحب شخصية الراجل اللي قدامي واما الشخصية اختلفت مشي، وعمري ما فكرت أني أكون زوجة تانية ولحد الآن معنديش علاقة مع رجل متجوز".

وأضافت: "أنا سينجل ومبسوطة جدا بس مفيش ست تقدر تستغني عن الرجل ولا الرجل يستغنى عنها بس لازم يبقى بينهم انبساط".

نسرين أمين تكشف شروطها للزواج

وحول شروطها للزواج من جديد، قالت: "لسه منبهرتش بحد لدرجة إني أتجوزه ولازم يكون مقتدر ماديًا، ومش مضطرة أعمل تنازلات في الشغل علشان مرتاحة ماديًا، ولازم يكون الرجل في نفس مستوايا الاجتماعي مش شرط يكون وسيم بس لازم يبقى طيب وكريم".

وردت على بعض شائعات الارتباط التي لاحقتها خلال الفترة الماضية قائلة: "شائعة أحمد الفيشاوي إحنا مش مرتبطين ولو عاوزه ارتبط بيه كنت أرتبط به من 15 سنة، وأحمد عز زميل محترم وبيعجبني كفنان".

ونفت نسرين أمين أن تكون تشعر بالغيرة من نجاح محمد رمضان، مؤكدة أنها لا تقارن نفسها بأحد، قائلة: "صعب أغير من محمد رمضان ومبغرش من الستات هغير من محمد رمضان!! أنا مبقارنش نفسي بحد ومبسألش نفسي وأنا راضية عن كل مشواري ومش لازم أبص لغيري وبقارن نفسي بس بشخصيتي القديمة".

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار