فاتن موسى ترد على اتهامات مصطفى فهمي: بيشهر بيا

  • تاريخ النشر: الثلاثاء، 14 ديسمبر 2021
فاتن موسى ترد على اتهامات مصطفى فهمي: بيشهر بيا

ردت الإعلامية اللبنانية فاتن موسى طليقة الفنان مصطفى فهمي على المقابلة التلفزيونية التي كشف خلالها أسباب انفصالهما مؤكداً أنها كانت تعلم بالطلاق.

فاتن موسى ترد على اتهامات مصطفى فهمي

وقالت فاتن موسي إنها تقدمت ببلاغ سب وقذف ضد كل من خاض في سمعتها وشرفها خاصة أنها تملك كافة البيانات واللقاءات التي تم فيها ذلك.

وأشارت إلى أن البلاغ الأخير الذي تقدمت به كان لمباحث الإنترنت بسبب تلقيها تهديد شخصي بشكل مباشر لكي تتوقف عن الحديث عن أزمة طلاقها.

وعلقت: "أنا ملتزمة بالقانون المصري، وأى شيء يحصلي بلجأ للقانون والقضاء المصرى"، مشيرة إلى أنها توجهت للقانون بسبب ما تعرضت له مؤخراً.

ورفضت فاتن موسى التعليق على اتهام مصطفى فهمي لها باقتحام شقة الزوجية مؤكدة أن الأمر الآن متروك للنيابة العامة والقضاء وفي انتظار قرارهما.

وانتقدت فاتن موسى لقاء مصطفى فهمي التلفزيوني مع الإعلامي عمرو أديب، ووجهت له رسالة قائلة: "كنت دايماً بتقول انك ملتزم الصمت، ومش هتتكلم على السوشيال ميديا، ولا تتكلم إلا في أروقة المحاكم، ومستغربة ليه دايماً مش ملتزم بكلامه وطالع على قناة تليفزيونية يشهر بيا أو يقول كلام عن حياتنا الشخصية وزواج 4 سنين وأسرار بيوت، على عكسى أنا اللى ملتزمة بقوانين مصر، ومنتظرة تقارير النيابة، ومركزة على حياتى وعلى شغلى، ولم يصدر منى اى تصريح ضده وأى عن حياتنا الخاصة، كل كلامى عن الطلاق اللى أدعى أنى على علم بيه، ومحتفظة بحقى القانوني ضد اى شيء يصدر ضدى"

مصطفى فهمي يتهم فاتن موسى بحب الشهرة

وأثناء لقاء للفنان مصطفى فهمي مع الإعلامي عمرو أديب اتهم فيه طليقته فاتن موسى بحب الشهرة، مشيراً إلى أنه حاول التفاهم على الطلاق ودياً قبل عام ونصف ولكنها رفضت

ولفت مصطفى فهمي أنه طلق فاتن موسى غيابيات لكي تكون عائلتها بجانبها لمساندتها في محنتها، معلقاً: "هي متعرفش أي حد في مصر، مالهاش حد لو حصل طلاق وهي هنا هتنهار مين هيقف جنبها"، مشيراً إلى "أنه لم يبلغها بقرار الطلاق إلا بعد انتهاء حفل خطوبة شقيقتها كي يمر اليوم بسلام".

وحول تكرار تجربة الزواج 3 مرات، علق: "أنا وحسين حظنا وحش في الستات، وخصوصاً اليومين دول... علاقتنا بقت كويسة جداً لأننا مش مرتبطين".

وعن أسباب انفصاله عن فاتن موسى، قال: "أنا مستحمل اللي بيتقال عليا في السوشيال ميديا ولكن عيب عليا أتكلم أو أشهّر بواحدة ست كانت مراتي، عيب إني أقول عليها حاجة وحشة لأنها ممكن تكون زوجة لحد تاني يقدر يحقق لها اللي أنا مقدرتش أحققه ليها في يوم من الأيام".

وأضاف: "فاتن خدت الشقة بطريقة وحشة، وكانت حاطة بودي غارد لمدة 12 يوم أمام باب الشقة، واضطريت أجيب واحد من شركة أمن مرخصة عشان أحافظ على مقتنياتي اللي لسه موجودة داخل الشقة. أنا قاعد في لوكاندة حالياً وكل مقتنياتي داخل الشقة، وولادي مهدّدين حالياً، اللي عايز حقه ياخده بالبلطجة، إحنا في دولة قانون وأنا أحترمه".

مصطفى فهمي يكشف سبب خروجه عن صمته

وكشف مصطفى فهمي أن فاتن موسى اتهمته بتهديدها، وأن السبب الحقيقي وراء خروجه عن صمته هو فرد أمن، وذلك بعد اتهام فاتن موسى له بالاستعانة بحارس العقار وفرد الأمن لتهديدها.

 وأوضح مصطفى فهمي: "الشاب ده في سنة أولى جامعة وحارس العمارة ده بقاله 15 سنة ومن أحسن ما يمكن ومعروف في العمارة وقعدوا في الحبس ووالدة الشاب اللي بيجري ورا رزقه وهو بيدرس والدته جت ركعت على رجل المحامية وقالت لها ابني هيضيع مستقبله والمحامية قالت لها الموضوع خرج من إيدي".

وأضاف: "قررت إني مش هسكت لأننا دخلنا في ادعاءات كلها كاذبة وبتدعي عليا إني بلطجي وإني جبت ناس تهددها وإني دخلت في موضوع إرهاب.. ايه ده احنا فين يعني والتهم كده تترمي على الناس  خبر".

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار