هيا الشعيبي تدعم شيرين عبدالوهاب برسالة باللهجة المصرية

  • تاريخ النشر: الجمعة، 21 أكتوبر 2022
هيا الشعيبي تدعم شيرين عبدالوهاب برسالة باللهجة المصرية

نشرت الفنانة هيا الشعيبي مقطع فيديو دعمت فيه الفنانة شيرين عبد الوهاب ووجهت لها رسالة خاصة باللهجة المصري، وتفاعل الجمهور مع رسالة الفنانة الشهيرة.

 تباينت ردود الأفعال على رسالة هيا الشعيبي لشيرين عبدالوهاب خاصة بعد أن استشهدت الفنانة الكويتية بموقف حدث لها في أثناء عرض مسرحي في السعودية وأشارت من خلاله لأهمية الجمهور، وهو ما اعتبره البعض مغازلة جديدة منها للجمهور السعودي على خلفية أزمتها معهم.

رسالة هيا الشعيبي لشيرين

وقالت هيا الشعيبي في رسالتها لشيرين عبدالوهاب: "الراجل بداله مليون رجل لأن الرجل الي يحب ما يضر حبيبته ولا يأذيها تصرف والدتك وهتكلم بالمصري علشان تفهموني،  تصرف مامتك لأنها بتحبك وعايزاكي تربي عيالك وأنت ناجحة، ماتخسريش اللي عملتيه في السنين دي كلها علشان راجل مايستاهلكيش لأنه بيديكي حاجة مش كويسة إذا كان الكلام مظبوط، أنت نجمة في جيلنا إحنا أنت جيل الطيبين".

 وأضافت: "بصي لحياتك وبصي لمستقبلك، الراجل بداله مليون راجل، الراجل الجدع ما يأذيش حد، تصرف أهلك كان في محله يا حبيبتي، لأن أنت مش بتاعتك لوحدك أنت بتاعة جمهور كامل، إحنا شاريينك وحابينك، شوفي جمهورك عامل إيه".

وحكت هيا الشعيبي موقف تعرضت لها في السعودية في وقت سبق في أثناء تقديمها عرضاً مسرحياً، فقالت الفنانة الكويتية: "في يوم من الأيام في السعودية فجأة انطفت علينا الكهربا والجمهور كان مليان، عارفة الجمهور عمل إيه؟ فتح الموبايلات علشان نكمل العرض! أكتر من كدة إيه؟.. مفيش، فأرجعي لجمهورك يا شيرين".

البعض اعتبر أن هيا الشعيبي تغازل الجمهور السعودي من خلال أزمة شيرين فكتب متابع: "اضربت عصفورين بحجر واحد جابت طاري حفلها اللي في السعوديه والجمهور ايش عمل في وقت الاستعراض شغل الفلاشات علشان تكمل العرض يعني شوفوا ياالجمهور السعودي انا احبكم سامحوني".

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار