زوجة حسن شاكوش تتهم البعض بالتشهير بها ودفعها لإلحاق الأذى بنفسها

  • تاريخ النشر: الإثنين، 05 يونيو 2023
زوجة حسن شاكوش تتهم البعض بالتشهير بها ودفعها لإلحاق الأذى بنفسها

كشفت ريم طارق، زوجة حسن شاكوش، عن تطورات الأزمة معه عقب أقل شهرين من زواجهما، مؤكدة أنها قررت اتخاذ إجراء قانوني ضد ما يقال عنها والتشهير بها عبر وسائل الإعلام.

زوجة حسن شاكوش تنتقد انتشار الشائعات عنها

ولفتت خلال مداخلة هاتفية لها مع الإعلامي أحمد عبد العزيز أنها غير مهتمة بتصريحات حسن شاكوش ضدها، قائلة: "انا مش مهتمة بأي حاجة بيقولها، ولا بحب أتابع أي حاجة بيقولها، وأنا هاخد إجراء قانوني ضد الحاجات اللي كان ينزلها، وبيقولها عني وأنا معلمتش أي حاجة وحشة".

وانتقدت الشائعات التي حاوطتها من وسائل الإعلام ووسائل التواصل الاجتماعي قائلة: "أنا كنت بثبت حالة والصحافة، هي اللي كانت بتشتغل على الموضوع مش معنى كده، إنك تدوس عليا وتشهر بيا قدام الناس، وتقول عندي أمراض وشوه سمعتي، وانتو يا هتخلوني أعمل حاجة في نفسي يا أما هفضحه".

وجاء ذلك بعد أن أكد حسن شاكوش قبل أيام توقفه عن الحديث عن هذا الأمر، مشيراً إلى أنه لن يتطرق للخلاف مع زوجته من جديد معتبراً أن ما حدث بينهما كان بسبب الحسد الذي تعرض له بعد حفل زفافه.

وعلق حسن شاكوش قائلاً: "اللي حصل معانا حسد، لأن الفرح بتاعي أكيد لازم يتحسد، ده إنت نفسك ممكن تحسد نفسك، وأكيد فرحي اتحسد وكلنا اتحسدنا والحمد لله على كل شيء".

حسن شاكوش يطالب بالكف عن الحديث عن أزمته

ولفت إلى أنه لن يتحدث عن خلافاته الشخصية لأنها في النهاية بينه وبين زوجته، مطالباً الجميع بعدم ظلمهم بالحديث عنه، قائلاً: "أي حاجة شخصية مش هينفع أتكلم فيها لأن في الأول والآخر لو اتكلمت هتكلم على عرضي ودي حاجة شخصية بيني وبين بيتي... ماحدّش من الناس عارف أي حاجة، فيا ريت اللي يتكلم كلمة ما يظلمناش لأنك لو ظلمت حد هيتردلك وهييجي في أعز ما ليك وهتتظلم قدام عينيك".

يذكر أن آخر تطورات أزمة حسن شاكوش وزوجته كانت قبل أيام بعد أن أعلن تقديم بلاغ للنائب العام ضد أسرة زوجته، اتهمهم فيه بالتعدي عليه وسبه بعبارات خادشة للحياء، على مرأى ومسمع من الجيران.

ليالينا الآن على واتس آب! تابعونا لآخر الأخبار